ایجاد ۹۰۷ هزار فرصت شغلی خالص در کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه دولت در سال جاری، ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی است که ۱۵ درصد از مجموع مشاغل ایجادشده در کشور را شامل می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ چهل و هشتمین نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: از تابستان پارسال تا تابستان امسال، ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده که ۹۰۷ هزار فرصت شغلی آن خالص است.

مرتضوی گفت: آمار بازنشستگان و افراد دارای بیمه بیکاری را اگر از ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار شغل کم کنیم، آمار خالص اشتغال که ۹۰۷ هزار فرصت شغلی است، به دست می‌آید.

در این نشست، سهم بانک‌های عامل و میزان تعهدات بانک‌ها در حوزه مشاغل خانگی و سهم تعهدات هریک از دستگاه‌های عضو این ستاد در این حوزه مشخص شد.

همچنین تفاهم‌نامه‌های مرتبط با حمایت از توسعه مشاغل خانگی با بانک‌های رفاه کارگران و مهر ایران امضا شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در حاشیه چهل و هشتمین نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی تا پایان امسال خبر داد.

محمود کریمی‌بیرانوند گفت: پارسال ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شد که ۱۰ درصد مجموع مشاغل را شامل می‌شد، اما برنامه‌ریزی ما ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در مجموع اشتغال یک میلیونی شغل است که به ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

او با اشاره به نیاز تشکیل تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی در ۲۰ استان کشور گفت: اعطای نماد اعتماد الکترونیک به دارندگان مجوز مشاغل خانگی، ایجاد و راه‌اندازی ۵۱۲ نمایشگاه و بازار عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی در کشور و ایجاد بیش از ۷۰۰ شبکه و زنجیره تامین از جمله اقدامات تسهیل و حمایت از مشاغل خانگی در کشور است.

کریمی بیرانوند گفت: انعقاد تفاهم‌نامه دو جانبه به صورت جداگانه با بانک‌های عامل (توسعه تعاون، رفاه کارگران، کشاورزی و پست بانک) برای تقویت بازار رسانی محصولات مشاغل خانگی از دیگر اقدامات در این حوزه است.

او مانع‌زدایی و تسهیل‌گری در صدور مجوز‌های مشاغل خانگی، توسعه و افزایش رشته‌های مشاغل خانگی به تعداد ۶۲۲ رشته شغلی و تشکیل تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی در ۲۰ استان را از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم عنوان کرد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.