هر مدال طلاي آسيا: 900 ميليون تومان

پاداش مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اعلام شد

وزارت ورزش و جوانان مبلغ جوايز قهرمانان بازي هاي آسيايي و پاراآسيايي را براي مدال هاي طلا، نقره و برنز در رشته هاي مختلف بين 900 تا 125 ميليون تومان اعلام كرد.

به گزارش شهروندآنلاين،  در پی سوالات مطرح‌شده درباره میزان پاداش قهرمانان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد طبق آیین‌نامه تجلیل از قهرمانان، مبلغ تعیین‌شده جوایز قهرمانان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی به این شکل است که دارنده مدال طلای انفرادی 900میلیون تومان و طلای تیمی 450میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

همچنین برای دارنده مدال نقره انفرادی 500میلیون تومان و نقره تیمی 250میلیون تومان در نظر گرفته شده است و در پایان برنز انفرادی 250میلیون و برنز تیمی 125میلیون تومان پاداش خواهد گرفت.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، چندی پیش درخصوص پاداش برابر ورزشکاران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی گفته بود: «پاداشی که برای بازی‌های آسیایی در نظر گرفته شده، برای پاراآسیایی هم در نظر گرفته خواهد شد. ما به عنوان وزارت ورزش پاداش‌های‌مان برابر است و مشکلی در این زمینه نداریم. پاداش پای سکو را هم باید کمیته ملی پارالمپیک در نظر بگیرد.»

کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو با 289 ورزشکار پا به این رقابت‌ها گذاشت و موفق شد 13 مدال طلا، 21 مدال نقره و 20 مدال برنز به دست آورد.

بازی‌های پاراآسیایی  نيز اكنون در حال برگزاری است و چهارمین دوره این رقابت‌ها از 30 مهر آغاز شده كه تا 8 آبان ادامه خواهد داشت.

کاروان ایران در این مسابقات با 210 ورزشکار پا به این میدان گذاشته است و باید دید در بازی‌های پاراآسیایی چه عملکردی از خود بر جای خواهد گذاشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.