رئیس جمهور به سفیر جدید عربستان چه گفت؟

«عبدالله بن سعود العنزی»: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از زمینه‌ها و مسائل به عربستان کمک کرده است

رئیس جمهور گفت: نبود موضع واحد از طرف کشورهای اسلامی، موجب ادامه کشتار و تعدی به فلسطینیان شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، رئیسی، امروز سه‌شنبه در آیین دریافت استوارنامه «عبدالله بن سعود العنزی» سفیر جدید پادشاهی عربستان، بر ضرورت تلاش دستگاه دیپلماسی دو کشور برای بهره‌گیری بیشتر از امکانات ایران و عربستان برای تقویت روابط سودمند دو جانبه و تأمین منافع ملت‌های منطقه و جهان اسلام تأکید کرد.

رئیس جمهور، ایران و عربستان را دو کشور بزرگ و مهم منطقه، معرفی و تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل و گسترش روابط دو کشور، در توسعه و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و حل و فصل مسائل منطقه و جهان اسلام، مؤثر خواهد بود.

رئیسی با توجه به ۷۵ سال ظلم صهیونیست‌ها علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه فلسطین، نبود انسجام و موضع واحد از سوی کشور‌های اسلامی را موجب تداوم کشتار و تعدی به فلسطینیان در این سال‌ها دانست و گفت: در جنایات بی‌سابقه اخیر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌ آن در غزه نیز موضع یکپارچه و واحد جهان اسلام می‌توانست به‌طور مؤثرتر، مانع ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی و زیاده‌خواهی‌ حامیان غربی‌ آن شود.

رئیس جمهور، همچنین تبادل ظرفیت‌های متقابل میان کشور‌های اسلامی را برطرف کننده بسیاری از نیاز‌های این کشور‌ها و بی‌نیازی از حضور و مداخله کشور‌های بیگانه در منطقه دانست و تصریح کرد: حضور بیگانگان در منطقه، نه‌تنها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه خود عاملی برای تشدید مشکلات است.

سفیر جدید پادشاهی عربستان نیز در این مراسم، امروز را روزی تاریخی توصیف کرد و ضمن تقدیم سلام‌های گرم پادشاه و ولیعهد عربستان به آقای رئیسی و ملت ایران گفت: روابط ایران و عربستان، بسیار مستحکم است، زیرا پیوند‌ها و اشتراکات دو ملت و کشور، بیشتر از اختلاف‌نظر‌ها است.

«عبدالله بن سعود العنزی» اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از زمینه‌ها و مسائل به عربستان کمک کرده است و امیدوارم که شاهد ارتقا و گسترش روز به روز روابط و همکاری‌های دو کشور باشیم./خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.