برنامه توزیع شیر در تمام دبستان‌ها

وزیر آموزش و پرورش:آزمون استخدام دبیر تکمیل ظرفیت ندارد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توزیع شیر تا دو هفته آینده در تمام دبستان‌های کشور گفت: آزمون دبیری تکمیل ظرفیت ندارد.

به گزارش شهروند آنلاین، رضامراد صحرایی امروز در حاشیه جشن طلیعه‌داران تعلیم و تربیت درباره جزئیات برگزاری کنکور ویژه تربیت معلم اظهار کرد: این موضوع از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف کیفیت بخشی و ارتقای دانشگاه فرهنگیان است؛ بر همین اساس کنکور اختصاصی تربیت معلم خواهیم داشت.

او افزود: روز یکشنبه در ستاد ملی تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیات این کنکور تصویب شد و در اردیبهشت 1403 کنکور تربیت معلم برگزار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: جزئیات این کنکور به جلسات کارشناسی بین وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان سنجش موکول شده است اما کنکور تربیت معلم را نیز سازمان سنجش برگزار می‌کند.

درهای مدارس آخر هفته باز می‌شود؟

او درباره باز شدن درهای مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه برای فعالیت ورزشی خانوادگی بیان کرد: به طور غیر رسمی کارهای این امر در حال انجام است و فعلاً در مدارسی که برنامه‌ریزی کردند این امکان فراهم است اما برای تبدیل آن به یک پویش سراسری نیاز به فراهم کردن مقدمات با هماهنگی سایر دستگاها است که پیگیر آن هستیم اما فعلاً بازگشایی مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه در اختیار مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان است.

توزیع شیر در تمام دبستان‌ها تا 2 هفته آینده

او درباره توزیع شیر در تمام مدارس ابتدایی اظهار کرد: توزیع شیر پس از سالها برگشت و این امر، توجه رئیس جمهور به تربیت جسمانی دانش‌آموزان در کنار تربیت فکری و معنوی را نشان می‌دهد.

صحرایی با بیان اینکه سراسری شدن فرآیند توزیع شیر دو هفته‌ای طول می‌‌کشد، گفت: مطابق اطلاع بنده تا دو هفته دیگر توزیع شیر در کشور سراسری شده و دو روز در هفته و فقط برای دانش آموزان ابتدایی توزیع می‌شود. همچنین آن مقداری از شیر که در روزهای ماقبل داده نشده است نیز داده می‌شود و اینگونه شاید برخی هفته‌ها سه روز در هفته شیر توزیع شود.

آزمون دبیری تکمیل ظرفیت ندارد

او درباره برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دبیری و هنرآموزی گفت: برنامه‌ریزی برای تکمیل ظرفیت نداریم چراکه سهمیه باقی‌مانده، آزمون دبیری و هنرآموزی در کد رشته محل‌هایی است که متقاضی ندارد.

وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: در حدود 4500 کد رشته محل دبیری و هنرآموزی متقاضی نداشتیم که سازمان اداری و استخدامی موافقت کرده است برای آن تعداد،معلم قرارداد کار معین جذب شود، اگر این مجوز به ما داده شود از افرادی که در آزمون شرکت کرده و در گزینش قبول شده‌اند، انتخاب می‌کنیم./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.