افغان هاي غيرمجاز از ايران مي روند

وزير كشور: مهاجران غیرقانونی باید کشور را ترک کنند

وزیر کشور گفت: مهاجران غیرقانونی باید کشور را ترک کنند و به همين دليل، باید سازوکار قوی‌تری پیش‌بینی کنیم تا با مهاجرانی که به کشورشان بازگردانده می‌شوند و دوباره به ایران برمی‌گردند، برخورد شود.

به گزارش شهروندآنلاين، «احمد وحیدی» امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در عين حال تاكيد كرد:  نباید افغانستان‌ستیزی در ایران رخ دهد.

وي افزود: در هر جامعه ای که مهاجران افاغنه هستند، طبیعتا در بین آن‌ها متخلف هم پیدا می‌شود اما باید بررسی شود که این افراد مهاجر قانونی هستند و یا غیر قانونی.

وزير كشور گفت: در حال حاضر چند هزار نفر از مهاجران غیر قانونی متخلف در زندان ها هستند، اما این به این مفهوم نیست که افغانستان ستیزی ایجاد کنیم.

وي تاكيد كرد: ساماندهی مهاجران افغانستانی لازم است و در دستور کار قرار دارد.

مهاجران غیرقانونی باید کشور را ترک کنند

وزير كشور با بیان اینکه مهاجرانی که مجوزی برای حضور ندارند، بازگردانده می‌شوند، اظهار داشت: بايستي ساز و کار قضایی دقیق‌تری در این موضوع پیش بینی شود تا برخورد قوی‌تری انجام شود.

وحيدي يادآور شد: تاكنون بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر از مهاجرانی که بازگردانده شدند، مجددا به ایران بازگشته اند زيرا برای دولت طالبان این موضوع جدی و مهم نیست.

سرقت‌های خرد افزایش یافته است

وزیر کشور در مورد افزایش سرقت های خرد گفت: سرقت‌های خرد افزایش یافته اما فراجا قرارگاهی در این خصوص تشکیل داده و برخورد مناسبی را برای مواجهه با این موضوع پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: در دزدی‌های زیر ۲۰ میلیون تومان باید شاکی خصوصی داشته باشیم که اين كار دست برخورد کننده را می‌بندد و باید راهکارهای قانونی در این زمینه پیش بینی شود.

دولت قیمت آرد و نان را افزایش نداده است

وی در مورد آرد آزاد گفت: دولت قیمت آرد و نان را افزایش نداده است بلکه حتی یارانه بیشتری هم به نانوایی‌ها می‌دهد. بعضی از استان ها در طول سال های گذشته باتوجه به اینکه نرخ آرد پایین مانده بود، مشکلاتی داشتند. در این استان‌ها برای متناسب سازی و حل مشکلات اقتصادی نانواها تصمیم گرفته شد که ۱۵، ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت نان افزایش یابد، شوراهای آرد و نان در استان‌ها این افزایش قیمت را مصوب کردند. آزاد کردن یارانه نان فعلا در دستور کار نیست.

۱۶ هزار نفر در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند

وزیر کشور ادامه داد: تا پایان دیروز بالغ بر ۱۶ هزار نفر در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند به نظر می‌رسد روند ثبت‌نام ها از امروز سرعت بگیرد. تاکنون چالشی در ثبت‌نام انتخابات چه در مرحله پیش‌ثبت‌نام و چه نام‌نویسی اصلی نداشته ایم.

وحیدی افزود: برای کشورهای غربی یک روند جاری شده که گروه های تروریستی را به کشور گسیل کنند، نیروهای امنیتی با این گروه‌ها مقابله و آنها را بازداشت می‌کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.