تصویب منابع لازم برای تأمین شیر مدارس دولتی

سخنگوی دولت از تصویب منابع لازم و محل تأمین این منابع برای اختصاص شیر به مدارس دولتی خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین،علی بهادری جهرمی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، گفت: پس از تصمیم رئیس جمهور و وعده دولت برای توزیع شیر در مدارس دولتی برای ارتقای سلامت و تغذیه دانش‌آموزان، این کار قرار است با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش، انجام شود.

بهادری جهرمی، همچنین درباره دیگر مصوبات امروز هیات وزیران، اظهار داشت: دولت، آیین‌نامه اجرایی ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق را تصویب کرد تا انگیزه کافی برای ساخت نیروگاه و حرکت جهشی در تولید برق، ایجاد شود. مصوبه دیگری نیز برای تأمین منابع خرید برق تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر، تصویب شد تا از محل صرفه‌جویی همین نیروگاه‌ها، منابعی در اختیار آنها قرار گیرد.

سخنگوی دولت، تصریح کرد: با تصویب آیین‌نامه اجرایی توسعه صنعت برق، زمینه‌ای برای صنایع بزرگ و انرژی‌بر، فراهم کردیم تا در ساخت نیروگاه‌های حرارتی، مشارکت داشته باشند؛ این صنایع موظف شدند تا ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر، ایجاد کنند. مشوّق‌ها و توجیه اقتصادی لازم برای ساخت این نیروگاه‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

بهادری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود، درباره وقایع اخیر غزه گفت: شاهد کشتار غیر نظامیان، اعم از کودکان، زنان و مردان در نوار غزه به ‌دست جنایتکار رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هستیم و شورای امنیت سازمان ملل، ثابت کرد که توان جلوگیری از جنگ را ندارد.

سخنگوی دولت، تأکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۷۰۰ غیر نظامی در غزه شهید شدند؛ از این‌رو، نهادهای بین‌المللی باید تدبیر فوری برای مقابله با این حجم از وحشی‌گری، داشته باشند./خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.