تبديل بزرگترين كمپ معتادان متجاهر به كارگاه توليدي

سردار رادان: تا پايان سال ظرفيت اين كارگاه به 6 هزار نفر مي رسد

فرمانده انتظامی فراجا گفت: یکی از بزرگترین کارگاه‌های نگهداری، ترک اعتیاد و اشتغال معتادان متجاهر در تهران ایجاد می‌شود که تا پایان سال جاری ظرفیت اسکان در آن به بیش از ۶ هزار نفر می‌رسد.

به گزاش شهروندآنلاين، سردار احمدرضا رادان اين مطلب را امروز دوشنبه در حاشیه بهره‌برداری از فاز جدید مرکز نگهداری سروش همزمان با اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان تهران اعلام كرد.

کارگاه حرفه آموزی و ترک اعتیاد  «مهر سروش» در حوزه شهر ری قرار دارد و ظرفیت پذیرش آن در حال حاضر دو هزار نفر است که به گفته سردار رادان، با برنامه ریزی فراجا تا پایان سال به ۶ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

فرمانده كل فراجا در جمع خبرنگاران گفت: امروز برای افتتاح یکی دیگر از فازهای این کارگاه حضور پیدا کردیم تا فرماندهی ستاد مبارزه با مواد مخدر و همکاران پلیس قادر باشند تعداد بیشتری از معتادان متجاهر را نگهداری و تحت پوشش طرح قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه همه ظرفیت کارگاه را برای اسکان معتادان متجاهر در سطح تهران اختصاص خواهیم داد، اظهار کرد: این محل از عنوان کمپ ترک اعتیاد به «کارگاه» تبدیل شده و هر تعدادی که معتادان متجاهر در اینجا قرار می‌گیرند به اندازه امکان فعالیت خود در کارگاه‌های خیرین مشغول به کار شده و به عنوان کارگر ماهر تربیت و با دریافت حقوق،کسب درآمد خواهند داشت.

سردر رادان یادآور شد: بنا داریم با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر و تلاش فرماندهی انتظامی تهران بزرگ یکی از بزرگترین کارگاه‌های ترک اعتیاد کشور را در اینجا ایجاد کنیم و با کمک خیرین و مدیران شرکت‌های تولیدی مختلف، استادکاران برای مهارت آموزی، معتادان بهبود یافته در این مکان حضور یابند.

وی تاکید کرد: معتادان متجاهر بعد از خروج از این کارگاه، علاوه بر ترک اعتیاد، یک مهارت را به صورت حرفه‌ای یاد می‌گیرند تا از مهارت خود برای ایجاد شغل و امرار معاش استفاده کنند البته در مدت زمانی که اینجا کار می‌کنند، حقوق کافی می‌گیرند تا امور زندگی خود را مدیریت کنند.

فرمانده فراجا ادامه داد: فعلا طبق توافق با ریاست ستاد مبارزه با مواد مخدر بنا داریم این طرح به صورت نمونه در تهران اجرا شود و خروجی آن را شاهد باشیم البته نتایج از هم اکنون روشن است که نتیجه خیلی خوب خواهد بود لذا در آینده آن را به سایر نقاط کشور تعمیم خواهیم داد.

سردار رادان با اشاره به اینکه اگر چه در دیگر استان‌ها نیز این مراکز به صورت محدود وجود دارند، گفت: به دنبال این هستیم که هر معتاد در یکی از ظرفیت‌های ایجاد شده در کارگاه، فعالیت کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.