ایران به دنبال‌ آتش‌بس در غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه در تشریح دیدارهای امروز وزیر امور خارجه در دوحه گفت: موضوع در دستورکار فوری برای دو کشور ایجاد آتش‌بس و گذاشتن نقطه پایان برای حملات رژیم جنایتکار صهیونیستی است و اینکه تمام حملات متوقف شود و کمک‌های انساندوستانه ارسال شوند.

به گزارش شهروند آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه که به همراه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه به دوحه سفر کرده، در خصوص مذاکرات با مقامات این کشور در جمع خبرنگاران گفت: سفر به قطر در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای ایران در ارتباط با مساله فلسطین و ایجاد نقطه پایان بر جنایات رژیم صهیونیستی انجام شد.

او افزود: پیشتر نیز در سفر قبلی آقای امیرعبداللهیان به قطر و در تماس آقای رئیسی  با امیر قطر هم این گفت‌وگوها ادامه پیدا کرد و در ادامه اینها سفر امروز انجام شد. در گفت‌وگوهای امروز آخرین تحولات فلسطین مورد تبادل نظر قرار گرفت. موضوع در دستورکار فوری برای دو کشور ایجاد آتش‌بس و گذاشتن نقطه پایان برای حملات رژیم جنایتکار صهیونیستی است و اینکه تمام حملات متوقف شود و کمک‌های انساندوستانه ارسال شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: دو کشور اتفاق نظر دارند وضعیت جاری غیرقابل قبول است. دیدگاه مشترک وجود دارد که گسترش دامنه درگیری می‌تواند همه را تحت تاثیر قرار دهد و برای افکار جهان و ملت‌های منطقه قابل قبول نیست.

کنعانی همچنین گفت: این اتفاق نظر وجود داشت که شرایط در حال انفجار به طرف‌های ذی‌ربط منتقل شود و با توجه به دسترسی‌های قطر، ایران دیدگاه‌های خود را منتقل کرده و برای ایران نقطه توقف و آتش‌بس یک نقطه مهم انسانی است.

او تصریح کرد: جنایت جنگی و نسل کشی به معنای واقعی در حال انجام است. دولت آمریکا یکی از موانع آتش‌بس است و این دولت در شورای امنیت هم با وتوی خود، مانع تصویب قطعنامه‌های پیشنهادی روسیه و برزیل شد./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.