حزب الله لبنان: 120 نظامي صهيونيست را كشتيم يا زخمي كرديم

حزب الله لبنان سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای از هلاكت يا زخمي شدن ۱۲۰ نظامی اسرائیلی در مرز این کشور با سرزمین‌های اشغالی و انهدام 9 تانك اسرائيلي خبر داد.

به گزارش شهروندآنلاين به نقل از منابع خبري، جنبش حزب الله لبنان در بيانيه اي كه سه شنبه منتشر شد، اضافه كرد كه از هشتم اکتبر تا کنون، ۱۰۵ حمله علیه سیستمهای جاسوسی، ارتباطی و راداری دشمن صهیونیستی انجام داده است.

بر اساس اين بيانيه، در جریان عملیات در مرزهای جنوبی این کشور، ۱۲۰ نظامی صهیونیست، کشته و زخمی شده اند و ۹ تانک و یک پهپاد نيز منهدم گشته است.

چند روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، نیروهای حزب الله حملات راکتی و توپخانه‌ای خود را به شهرها و شهرکهای صهيونيست نشين در فلسطين اشغالي آغاز کردند. این حملات هم اينك در حال گسترش است و حزب الله از موشکهای با بُرد بالاتر استفاده می‌کند.

حزب الله روز گذشته (دوشنبه) نيز خبر داده بود که تجهیزات فنی و جاسوسی متعلق به نظامیان رژیم صهیونیستی را در مقر نظامی «بیاض بلیدا» هدف قرار داده است. حزب الله با بیان اینکه این حملات با سلاح مناسب صورت گرفته است، افزود که در پی این حملات، چند نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

«داگلاس مک‌گرگور» سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و تحلیلگر امور نظامی «میلیتری تی‌وی» در اين باره گفت: «اگر اسرائیلی‌ها  به غزه حمله کنند، این جنگ به دو جبهه تبدیل می‌شود و حزب الله  يكصدهزار موشک به سمت اسرائیل پرتاب خواهد کرد. آنوقت شما با بازیگران دیگری مواجه می‌شوید؛ سوریه، ترکیه، ایران و البته روسیه.»

«تال لیو رام» از تحلیلگران برجسته نظامی رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که نیروهای ارتش این رژیم به شدت از هر گونه عملیات زمینی در غزه واهمه دارند.

روزنامه «معاریو» به نقل از رام گزارش داد، ارتش صهیونیستی در جریان جنگ سال ۲۰۱۴، خلأهای امنیتی خود را نادیده گرفت و فقط مشغول مسائلی شد که از آن تحت عنوان دستاورد یاد می‌کرد، ولی این دستاوردها به یک سطح راهبردی کارآمد در بلندمدت نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه سرویس جاسوسی صهیونیستی نتوانست پی ببرد که حماس و سایر گروههای مقاومت چه چیزی در سر دارند، ادامه داد: «ارتش اسرائیل برای آغاز عملیات زمینی گسترده، در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ برنامه‌ریزی می‌کرد، ولی با شکست نیروهای زمینی آن در جنگ ۲۰۰۶ (شکست صهیونیستها در برابر حزب الله) دیگر سران سیاسی اسرائیل به ارتش اعتماد نداشتند که بتواند این عملیات را انجام دهد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.