امیرعبداللهیان: غافلگیری دیگری در راه است

از هر ابتکاری برای صیانت از حقوق ملت فلسطین دفاع می‌کنیم

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه خواستار آتش بس فوری در غزه شد و هشدار داد: در صورت تداوم جنگ، وضعیت اینگونه نخواهد ماند و مقاومت اقدام غافلگیرانه دیگری را رقم خواهد زد.

به گزارش شهروندآنلاین به نقل از خبرگزاری ها، امیرعبداللهیان در یک کنفرانس خبری مشترک با «هاکان فیدان» همتای ترک خود در آنکارا که پس از پایان رایزنی های فشرده آنها پشت درهای بسته انجام شد، به خبرنگاران گفت: ۲۶ روز است رژیم صهیونیستی در حال جنایات جنگی در فلسطین اشغالی است و از همه نوع سلاح ممنوعه علیه مردم مظلوم فلسطین و زنان،  کودکان و افراد بیگناه آن استفاده می‌کند.

امیر عبداللهیان افزود: ما به رایزنی با مقامات کشور‌های منطقه برای توقف نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهیم.جناب آقای رئیسی ایده برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در حد سران مطرح کرد که با استقبال مقامات منطقه مواجه شده است.در نشست دیروز در دوحه با مقامات سیاسی حماس داشتیم و بر اساس اطلاعات دریافتی در صورت متوقف نشدن فجایع جنگی، منطقه در آستانه تصمیم بسیار مهمی قرار گرفته که اگر اوضاع از کنترل خارج شود مسئولیت آن متوجه رژیم صهیونیستی و حامیانش به ویژه آمریکا خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر جنایات متوقف نشود مقاومت اقدام غافل گیرکننده دیگری در پیش می‌گیرد.مقامات سیاسی حماس اطلاع دادند در بمباران ۲۶ روز گذشته با آن که برخی اسرا در بیمارستان‌های غزه مورد مراقبت بودند، اما با بمباران بیمارستان‌ها و مناطق امن حدود ۵۰ نفر از اسرای موجود کشته شدند

جنایتکاران صهیونیستی باید محاکمه و مجازات شوند

وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگار رسانه ترکیه گفت: ما پیش از این درباره ابتکار و طرح ضامن حمایت کردیم و از هرگونه ابتکاری برای صیانت از حقوق ملت فلسطین دفاع می‌کنیم، اما اولا حالا که کشور‌های اسلامی -عربی و جهان شاهد ادامه نسل‌کشی در غزه هستند و صهیونیست ها به ادامه جنگ با مدیریت آمریکا دست زده اند به نحوی که فرمانده سنتکام در اتاق جنگ، در کنار فرماندهی شکست خورده و فروپاشیده صهیونیستی هستند، باید کالا‌های صهیونیست‌ها را تحریم کنیم و در عین حال در توقف رابطه با این رژیم ذره‌ای تردید نکنیم.

وی تصریح کرد: با کمک حقوقدانان در جهان اسلام بایستی زمینه محاکمه و مجازات جنایتکاران جنگی به ویژه خلبانان صهیونیستی را فراهم کنیم و تشکیل دادگاهی برای این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

امیدواریم شاهد توقف فوری نسل‌کشی در غزه باشیم

وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرگزاری صدا و سیما نیز گفت: امیدواریم فورا شاهد توقف نسل کشی در غزه باشیم.

امیرعبداللهیان افزود: آمریکا و صهیونیستی نابودی حماس را هدف خود اعلام کرده اند در حالی که حماس، جنبشی آزادی‌بخش برای رهایی سرزمین فلسطین از اشغال است.

وی یادآور شد: پیش از این هم صهیونیست‌ها می‌خواستند حزب‌الله لبنان را نابود کنند، اما حالا حتی از شنیدن نام حزب‌الله وحشت می‌کنند  به همین دلیل، توصیه می‌کنم موضوعی که قبلا آزموده اند را دوباره نیازمایید.

وزیر خارجه هشدار داد: در صورت متوقف نشدن فوری جنگ و استمرار جنایت مشترک آمریکا و صهیونیست‌ها را متوقف نکنند پیامد‌های آن برای جنگ افروزان سخت خواهد بود.

امیرعبداللهیان افزود: پیش از این در سازمان ملل گفتم که غرب آسیا منطقه و خانه ماست و در صورت تهدید امنیت آن با هیچ طرفی تعارف نداریم.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.