نظر دادستان کل درباره افزایش قیمت خودرو

دادستان کل کشور در واکنش به گلایه برخی خودروسازان درباره قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت تاکید کرد: کارشناسان اعلام کردند بیشتر خودروها مونتاژ هستند و قسمتی هم که قطعه‌سازی است، می‌گویند کار، دست خودروسازان افتاده و به‌راحتی می‌توانند نوع ارایه ماشین و زمان آن را تعیین کنند، لذا این افزایش قیمت خودرو برای جامعه توجیهی ندارد.

به گزارش شهروند آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم موحدی آزاد بعدازظهر چهارشنبه در جریان سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان کرمان در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان بم افزود: مردم می‌گویند زمانی که ارز گران می‌شود قیمت خودرو و کالاها بالا می‌رود چرا زمانی گه قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند اما قیمت خودرو و کالاها ارزان نمی شود؟

دادستان کل کشور این سخنان را در پاسخ به برخی خودروسازان مستقر در بم بیان کرد که از قیمت‌گذاری شورای رقابت گلایه داشتند.

او در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت‌های متعدد خودروسازی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم و نقش آن در اشتغال گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص امنیت روانی جامعه که به دنبال اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود، امروز بهترین وضعیت در بم دیده شد زیرا در کمتر از یک سال هفت هزار شغل ایجاد شده و اکنون مشکل اشتغال در این شهرستان وجود ندارد.

موحدی آزاد اظهارداشت: شرکت‌های خودروسازی متعدد و بزرگی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم فعال هستند که سهم قابل توجهی را در تامین خودورهای بازار در اختیار دارند.

او تاکید کرد:با توجه به اینکه صنعت خودروسازی حساس و حیاتی برای اقتصاد هر کشوری محسوب می‌شود با حمایت قضائی مشکلات و موانع حقوقی و قضائی برخی از این شرکت‌ها نیز برطرف شده است.

دادستان کل کشور در پاسخ به مسائل مطرح شده در این نشست گفت: بررسی مشکلات برخی شرکت های دیگر مانند خودروسازی ریگان خودرو نیز در دستور کار قرار می گیرد.

او بیان کرد: پرداختن به مسائل اقتصادی و حمایت از بنگاه‌های تولیدی در شرح وظایف دستگاه قضائی نیست اما با توجه به منویات مقام معظم رهبری نسبت به مسایل اقتصادی و حمایت از تولید داخلی، این نگاه به صورت جدی در دستگاه قضائی دنبال شده و رئیس قوه قضائیه نیز دستورهای مختلفی را در این زمینه صادر کرد و بر حمایت از تولید و اشتغال تاکید دارد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.