«میراث» برای وراث

سهام عدالت متوفیان چگونه به ورثه می‌رسد؟

به گفته مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی،‌ سهام عدالت متوفیان از طریق 8 کارگزاری منتخب به وراث آنها منتقل می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین،‌ از سال 1384 که سهام عدالت به 6 دهک کم درآمد اختصاص یافت تا کنون 3میلیون و 700 نفر از سهام‌داران فوت کرده‌اند،‌برای تعیین تکلیف ورثه این سهام‌داران با همکاری قوه قضائیه،‌ سازمان ثبت احوال، سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی‌ و با همکاری کارگزاری‌های منتخب بورس قرار است این سهام به صورت قهری به ورثه منتقل شود.

در این زمینه محمد باغستانی، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، جزییات فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث آنها را تشریح کرد و گفت: وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمان‌بندی و تشکیل پرونده باید به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این طرح ملی به رسانه‌های رسمی مراجعه کنند.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: با تلاش متخصصان و کارشناسان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث با نام میراث آماده بهره‌برداری است، به طوری که این سامانه تست‌های فنی، امنیتی و پایداری خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

او افزود: در مرحله نخست این طرح با مشارکت تمامی شعب 8 شرکت کارگزاری مفید، آگاه، پارسیان، بانک سامان، بانک ملت، بانک ملی، اقتصاد بیدار و مبین سرمایه در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

باغستانی با بیان‌اینکه همایش تشریح فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با حضور نمایندگان بیش از 100 کارگزاری برگزار شده است، تصریح کرد: سایر شرکت‌های کارگزاری و دفاتر الکترونیک قضائی نیز در آینده نزدیک به فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث افزوده خواهند شد تا ارائه خدمات به ذینفعان این طرح ملی در سراسر کشور افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در اختیار داشتن برگه انحصار وراثت و سجامی بودن یکی از وراث را از مهم‌ترین مدارک برای مراجعه به شرکت‌های کارگزاری اعلام کرد و گفت : این شرکت در این فرایند از سرخط‌های شماره دار، هیچ پیامکی ارسال نخواهد کرد و مردم نباید به این گونه پیامک‌ها توجه کنند.

او خاطر نشان کرد: وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمان‌بندی و تشکیل پرونده باید به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این طرح ملی به رسانه‌های رسمی مراجعه کنند.

بر اساس آخرین اطلاعات، بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار سهام عدالت از سال 1384 فوت کرده‌اند که زیر ساخت‌های لازم برای تعیین تکلیف انتقال سهام این تعداد متوفی فراهم شده است و در روزهای آتی با رونمایی سامانه میراث، این طرح ملی وارد مرحله عملیاتی می‌شود./فارس

پایان پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.