ارمغان دولت برای کردستان

وزیر نیرو از افتتاح ۱۱ پروژه مهم صنعت آب و برق در استان کردستان، در پایان هفته جاری با حضور رئیس‌ جمهور خبر داد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری برای اجرا و پیشبرد این پروژه‌ها مبلغی بالغ بر ۱۲ هزار و ۷ میلیارد تومان است.

به گزارش شهروند آنلاین،علی‌اکبر محرابیان اظهار کرد: با استقرار دولت سیزدهم و بر اساس سیاست‌های جدید وزارت نیرو، در شش دوره بازدید میدانی از پروژه‌های آبی استان کردستان برای تکمیل و بهره‌برداری این طرح‌ها، فعالیت‌های اجرایی در همه پروژه‌ها و طرح‌های توسعه منابع آب استان، جان تازه‌ای گرفت و وعده وزارت نیرو دررابطه‌ با اتمام این طرح‌ها و تحول در حوزه آب استان کردستان محقق شد.

او با اشاره به افتتاح پروژه‌های عظیم صنعت آب استان کردستان که عموماً دو دهه از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته و سال‌ها مسکوت مانده بود، گفت: در این زمینه می‌توان به پروژه آبرسانی به شهر بانه از سد عباس‌آباد اشاره کرد که در سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۸ ضرورت افزایش مخازن ذخیره آب شرب شهر بانه مطرح شد و احداث ساختمان سد عباس‌آباد جزو مصوبات سفر قرار گرفت که تا سال ۱۴۰۰ فقط حدود ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وزیر نیرو در ادامه به دیگر پروژه‌های افتتاحی صنعت آب اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه اینکه استان کردستان یکی از مناطق مهم در شمال غرب کشور به شمار می‌رود، به ‌منظور تأمین آب و برق سالم و پایدار هم‌وطنان ساکن در این بخش، در دور اول سفر ریاست‌ جمهور پروژه‌های مسکوت مانده و مهم به پروژه‌های اولویت‌دار و تخصیص‌یافته تبدیل شد به‌طوری‌ که تخصیص بودجه و اعتبار برای پیشبرد این پروژه‌ها ۱۸۳ درصد نسبت به دولت دوازدهم افزایش یافت.

محرابیان با اشاره به افتتاح پروژه آبرسانی به شهر بانه از سد عباس‌آباد برای جمعیت تحت پوشش ۲۲۳ هزار نفر، گفت: آبرسانی از مدول دوم تصفیه‌خانه شماره ۲ شهر سقز از سد چراغ ویس، بهره‌برداری از ۲۷۰۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی گاران، آبگیری سد مخزنی امیرآباد و افتتاح سد مخزنی چراغ ویس از دیگر پروژه‌های افتتاح صنعت آب در استان کردستان خواهد بود.

وزیر نیرو در ادامه به افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های صنعت برق با اعتبار ۲۵۱۰ میلیارد تومانی اشاره کرد و گفت: پروژه تبدیل کامل شبکه سیم مسی کردستان به کابل خود نگه‌دار ۱۰۰ درصد تکمیل شده است.

طبق اعلام وزارت نیرو، او تصریح کرد: اکنون همه شبکه برق‌رسانی کردستان به طول ۵۴۵۰ کیلومتر به کابل خود نگه‌دار مجهز شده که با افزایش چشمگیر ضریب ایمنی شبکه برق استان همراه شده است.

محرابیان افزود: همچنین پروژه توسعه، اصلاح و بهسازی کامل شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و منطقه‌های توزیع برق روستایی تحت عنوان پروژه بهارستان از دو سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۳۳۶ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۴۰ درصد آن به پایان رسیده و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وزیر نیرو همچنین از افتتاح و بهره‌برداری از پست ۶۳.۲۰ کیلوولت GIS شهدای نمکی سنندج و خطوط ۶۳ کیلوولت کابلی و هوایی مربوطه با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان خبر داد./ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.