برنامه هلال احمر برای آموزش 70 هزار امدادگر تا 5 سال آینده

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: انتظار و استاندارد ما این است که 70 هزار نفر را در 5 سال آینده آموزش دهیم.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: جمعیت هلال‌احمر در طول سال، سه طرح ملی را تحت عنوان امداد و نجات نوروزی، تابستانه و در نهایت طرح زمستانه دارد. قطعا با تغییر فصل سازمان هواشناسی، هشدارهایی را منتشر می‌کند و ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا در بحث پاسخ‌گویی به حوادث و سوانح شایع در پاییز و زمستان که بیشتر بارندگی‌ها و سیلاب‌ها را شامل می‌شود، خوب عمل کنیم.

او ادامه داد: برنامه‌ریزی ابتدایی ما بحث آموزش، تامین تجهیزات و تمرین‌هایی که باید انجام شود، است. همه تیم‌ها باید در شرایط آماده‌باش باشند تا سریع‌تر و به موقع اقدام کنند. طرحی را برای فصل پاییز و زمستان متناسب با فصول سرد برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مرادی پور افزود: به همه استان‌ها اطلاع‌رسانی کردیم که همه امدادگران در پایگاه‌ها حضور داشته باشند. 2 هزار امدادگر آموزش‌دیده داریم که در تمام پایگاه‌ها و در مراکز عملیاتی به صورت شیفتی فعالیت می‌کنند. مراکز عملیاتی ما هزار و 500 پایگاه امداد و نجات است که در حال خدمات‌رسانی هستند.

او تصریح کرد: در حال راه‌اندازی تیم‌های حرفه‌ای برای آقایان و خواهران هستیم، که بتوانند در شرایط حساس و خاص سریع اقدام کنند. حتی در قالب طرح‌های ملی آمادگی این تیم‌ها را در لحظه مانور ساعت صفر می‌سنجیم. در دو منطقه این طرح را اجرا کردیم گیلان و تهران که از گیلان به اردبیل، زنجان و دیگری در تهران به البرز، قم و مرکزی اعزام شده‌اند.

معاون امدادونجات گفت: ورودی امداد و نجات جوانان و داوطلبانی هستند که به این کار علاقه‌مندند. انتخاب این افراد را کاملا به دست جمعیت هلال‌احمر گذاشته‌اند تا بعد از بررسی انتخاب شوند. افرادی که علاقه‌مند هستند می‌توانند داوطلب جمعیت هلال احمر شوند یا بالاتر از آن مورد سنجش قرار گرفته و در بخش‌های مختلف فعالیت کنند.

او بیان کرد: بعد از آموزش مقدماتی، داوطلب‌های جمعیت، 7 درجه امدادی را می‌گذرانند. امدادگر یک، دو و سه، نجاتگر یک، دو، سه، درجه آخر هم ایثار است.افرادی که به درجه ایثار می‌رسند، می‌توانند در سطح بین‌المللی هم فعالیت کنند. انتظار و استاندارد ما این است که 70 هزار نفر را در 5 سال آینده آموزش بدهیم. دوره‌های هلال‌احمر یک زنجیره از دوره آموزش‌هاست که به آن درختواره آموزش‌های همگانی، عمومی و تخصصی و مربی‌گری گفته می‌شود. دوره آموزش ما 22 ساعت یا 40 ساعته است. در کل باید 200 ساعت را بگذارند تا بتوانند مدرک لازم را دریافت کنند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.