افزایش دوبرابری حقوق پزشکان مراکز دولتی

وزیر بهداشت: 12 هزار پرستار استخدام می شوند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش دوبرابری حقوق پزشکان مراکز دولتی و استخدام 25 هزار نیروی جدید در مراکز درمانی کشور از جمله 12 هزار پرستار خبر داد.

به گزارش شهروندآنلاین، «بهرام عین‌اللهی» امروز جمعه در گفت وگویی با خبرنگاران در حاشیه بازدید از پروژه های درمانی استان کردستان در سنندج، از صدور مجوز استخدام 12 هزار پرستار از سوی دولت خبر داد و گفت که این اقدام در راستای افزایش نیروی پرستاری بیمارستان‌های کشور صورت گرفته است.

وی افزود:  ۲۵ هزار مجوز استخدام هفته قبل از سوی دولت صادر شد که ۱۲ هزار نفر آن به حوزه پرستاری اختصاص دارد و 13 هزار نفر دیگر نیز در سایر حوزه های بهداشتی و درمانی موردنیاز در سطح کشور به کار گرفته می شوند.

عین اللهی همچنین خبر داد  که با اجرای قوانین جدید در تعزیرات حکومتی، پزشکان متخلف، جریمه‌های سنگینی خواهند پرداخت.

او گفت: گرفتن زیرمیزی و مبلغ خارج از تعرفه،تخلف است و بدون شک در بازرسی‌ها متخلفان به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

وزیر بهداشت گفت: برنامه وزارت بهداشت تجهیز وراه اندازی مراکز دولتی وافزایش پزشکان متخصص برای کاهش تخلفات پزشکی است.

افزایش دو برابری حقوق پزشکان مراکز دولتی

وزیر بهداشت در عین حال از افزایش حقوق پزشکال شاغل در مراکز دولتی خبر داد و گفت که با برداشتن سقف پرداخت به پزشکان شاغل در مراکز دولتی، ماندگاری متخصصان در این بخش افزایش یافت و این روند تشویقی در سایر حوزه ها هم تشدید می‌شود.

عین اللهی رویکرد جدی وزارت بهداشت و درمان را توجه به سیاست‌های تشویقی برای پزشکان و متخصصان به ویژه در استان های محروم بیان کرد و گفت: بر این اساس هر پزشکی به هر میزان کار کند، حقوق دریافت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مجلس مصوبه سقف پرداخت را امسال تصویب کرد و پارسال هم در شورای پول و دستمزد مصوب شده بود که اگر پزشکان تمام وقت شوند، می‌توانند در بخش دولتی دو برابر حقوق بگیرند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: سیاست کلی دولت بر این است تا حتما خدمات پزشکی را در بخش دولتی (با هدف کاهش هزینه بیماران) افزایش دهد و برای رشد ضریب تخت هم مشوق‌هایی داریم.

بهره برداری از پیشرفته ترین دستگاه درمان سرطان کشور در کردستان

عین اللهی در بخش دیگری از سخنانش، یکی از بهترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را دانشگاه علوم پزشکی کردستان معرفی کرد و گفت: شاهد یکی از بهترین عملکردها در حوزه بهداشت و درمان در این استان هستیم و در مدت 2 سال اخیر 260 تخت به تعداد تخت‌های بیمارستانی این استان هم افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در 2 سال اخیر 38 خانه بهداشت در استان کردستان افتتاح شده است، تصریح کرد: امروز پیشرفته‌ترین دستگاه توموتراپی به ارزش 120 میلیارد برای درمان سرطان در استان کردستان افتتاح شد.این پروژه با اعتباری افزون بر 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات هیات ارزی وزارت بهداشت در سال 1399 خریداری و امروز به بهره‌برداری رسید. قیمت حال حاضر این دستگاه بالغ بر 2000 میلیارد ریال است.

وزیر بهداشت با اشاره به اضافه شدن 265 پزشک متخصص در دوسال اخیر به کردستان افزود: این امر موجب درمان بیماران در استان وعدم نیاز به سفر به استان‌های دیگر می‌شود

وی به فعالیت ۷۰ فوق تخصص و ۲۲۰ دندانپزشک در کردستان هم اشاره کرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد که نیروی تخصصی کردستان با شتاب مناسبی در حال تامین است.

عین اللهی با تاکید بر اینکه انتظار داریم با پیشرفت حوزه خدمات تخصصی و فوق تخصصی اعتماد مردم به مراکز درمانی کردستان افزایش یابد، افزود: در صدد هستم تا با تجهیز استان به امکانات مناسب مردم را از رفتن به خارج از منطقه برای کارهای درمانی بی نیاز کنیم چرا که اساسا سفرهای پزشکی، پیگیری بعدی درمان را با مشکل مواجه می‌سازد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.