هشدار «ماسک» به نخست‌وزیر بریتانیا

هوش مصنوعی، همه مشاغل را از بین می‌برد

ایلان ماسک، میلیاردر حوزه فناوری در دیداری که با نخست‌وزیر بریتانیا داشته، پیش‌بینی کرده است که هوش مصنوعی در نهایت به این معنا خواهد بود که در آینده هیچکس مجبور به کار کردن نیست.

به گزارش شهروند آنلاین، ریشی سوناک و ایلان ماسک دیروز در یک گفت‌وگوی غیرمعمول و دوستانه در مورد خطرات ناشی از هوش مصنوعی، نحوه برخورد دولت‌ها با آنها و اینکه چگونه این فناوری ممکن است بر مشاغل تأثیر بگذارد، صحبت کردند و ماسک پیش‌بینی کرد که این فناوری می‌تواند بیشتر شغل‌ها را در آینده نزدیک منسوخ کند.

این مصاحبه ۵۰ دقیقه‌ای شامل پیش‌بینی ماسک بود مبنی بر اینکه این فناوری شغل‌های روزانه را بیهوده خواهد کرد و همچنین درباره ربات‌های انسان‌نما هشدار داد که می‌توانند شما را در هر جایی تعقیب و پیدا کنند. ایلان ماسک و ریشی سوناک همچنین در مورد اینکه چگونه لندن یک مرکز پیشرو برای صنعت هوش مصنوعی است و اینکه چگونه این فناوری می‌تواند یادگیری را متحول کند صحبت کردند.

ایلان ماسک، سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه هوش مصنوعی داشته و از این فناوری در خودرو‌های بدون راننده تسلای خود استفاده کرده است. اما او در این گفت‌وگو به ترس‌هایش که می‌تواند جامعه و موجودیت انسان را تهدید کند نیز پرداخته است.

در این گفت‌وگو همچنین در مورد مزایای بالقوه هوش مصنوعی صحبت شد و ماسک گفت: یکی از پسران من در دوست‌یابی مشکل دارد و یک دوست هوش مصنوعی می‌تواند برای او عالی باشد. همچنین در مورد امکاناتی که هوش مصنوعی برای یادگیری به جوانان ارائه می‌کند توافق وجود داشت و ماسک گفت که هوش مصنوعی می‌تواند «بهترین و صبورترین معلم» هر شخص باشد.

وقتی سوناک از ایلان ماسک پرسید که هوش مصنوعی چگونه بر مشاغل تأثیر می‌گذارد، ماسک پیش‌بینی کرد که نیروی کار انسانی منسوخ خواهد شد. او ادامه داد: من فکر می‌کنم ما در اینجا شاهد مخرب‌ترین نیروی تاریخ هستیم. ما برای اولین بار چیزی خواهیم داشت که باهوش‌تر از باهوش‌ترین انسان خواهد بود. زمانی فرا می‌رسد که به هیچ شغلی نیاز نیست. اگر می‌خواهید شغلی برای رضایت شخصی داشته باشید، می‌توانید شغلی داشته باشید، اما هوش مصنوعی قادر به انجام همه کارها خواهد بود.

ایلان ماسک برای نزدیک به یک دهه هشدار داده است که هوش مصنوعی می‌تواند بقای نسل بشر را تهدید کند، موضوعی که او با سوناک در مورد آن صحبت کرد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.