افشاگری نیویورک تایمز درباره طرح محرمانه صهیونیستی برای مردم غزه

یک روزنامه آمریکایی به نقل از دیپلمات‌ها فاش کرد که رژیم صهیونیستی اخیرا تلاش کرده تا حمایت بین‌المللی برای انتقال موقت هزاران نفر از ساکنان نوار غزه به مصر را بدست بیاورد.

به گزارش شهروند آنلاین، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز یکشنبه به نقل از دیپلمات‌ها خبر داد که رژیم صهیونیستی اخیرا تلاش کرده تا حمایت بین‌المللی برای انتقال موقت هزاران نفر از ساکنان نوار غزه به مصر را بدست بیاورد.

پیشتر نیز «میدل‌ایست‌آی» به نقل از روزنامه «یدیعوت آحارونوت» خبر داده که یکی از پیشنهادهای اسرائیل برای مصر جهت پذیرش آوارگان جنگ غزه، کنار گذاشته شدن بخش اصلی بدهی‌های قاهره به بانک جهانی است. منبع روزنامه یدیعوت آحارونوت برای این ادعا، مقامات مصری عنوان شده است.

میدل‌ایست‌آی نوشته روشن نیست اسرائیل چه نفوذی در بانک جهانی دارد که چنین پیشنهادی را به طرف مصری ارائه کرده است. با این حال از آنجا که بانک جهانی به‌طور سنتی تحت نفوذ ایالات متحده قرار داشته و رئیس آن همواره یک آمریکایی است، ناظران اینکه آمریکایی‌ها پشت پیشنهاد ادعایی مزبور باشند را نامحتمل نمی‌دانند.

روز دوشنبه روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم بر اساس برخی اسناد وزارت اطلاعات اسرائیل گزارش داده بود که تل‌آویو خواستار اقامت دائمی اهالی غزه در اردوگاه‌هایی در صحرای سینا است. صحرای سینا در منطقه مرزی مصر با فلسطین اشغالی قرار دارد که در جریان جنگ ۱۹۶۷ اعراب و اسرائیل به اشغال نظامیان صهیونیست درآمده بود.

با این حال، مواضع مقامات مصری در روزهایی که از ۱۵ مهرماه می‌گذرد، مخالفت با این خواسته اسرائیل بوده است. بر اساس گزارش «رویترز»، «احمد العوضی»، رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی در پارلمان مصر در پیامی به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که مصر اجازه تحقق چنین مهاجرتی را نخواهد داد.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر هم روز ۱۸ اکتبر، در نشست خبری مشترک با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان «به صراحت مخالفت قاهره با کوچ اجباری مردم فلسطین و انتقال آن‌ها به منطقه‌ای در صحرای سیناء را اعلام کرد»./فارس

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.