کاهش نرخ سکه و صعود بورس

قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (سه‌شنبه، ۱۶ آبان ۱۴۰۲) در بازار تهران، ۲۸ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته ۲۲۰ هزار تومان کاهش یافت. بورس نیز سبزپوش بود و 21 هزار واحد صعود کرد

به گزارش شهروندآنلاین به نقل از ایرنا، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، ۲۸ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت در مقایسه با روز گذشته، ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

امروز نیم‌سکه ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز با نرخ پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان داد و ستد شد.

بهای هر اُنس طلا نیز در روز جاری در بازارهای جهانی یک‌هزار و ۹۶۶ دلار است.

صعود بورس

 خبرگزاری فارس هم گزارش داد: بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند رو به رشدی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با 1.07 درصد افزایش به میزان 21 هزار و 823 واحد رشد کرد و به رقم 2 میلیون و 52 هزار و 659 واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با افزایش 11 هزار و 353 واحد به رقم 696 هزار و 188 واحد رسید. ارزش روز بازار به بیش از 7 میلیون و 129 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 9.8 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 393 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 714 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 1.07 درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 1.66 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 1.15 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.27 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.85 درصد رشد کرد.

نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، ایران‌خودرو، شستا، مپنا، پتروشیمی خلیج‌فارس و کشتیرانی امروز بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 265 واحد افزایش به رقم 24 هزار و 986 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 404 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس به 412 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 4.2 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 204 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 582 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های فرابورس هم امروز سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس 1.07 درصد افزایش یافتند این دو شاخص با معیار همزون 1.073 درصد رشد کردند شاخص بازار اول فرابورس 2.05 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس به میزان 0.71 درصد افزایش یافت.

نمادهای ایران‌خودرو دیزل، انتخاب الکترونیک، فولاد هرمزگان، آریا ساسول، مالی سپهرصادرات، پویان زرکان آق‌دره و بانک سامان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

در مجموع، سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است، اما بازار سرمایه می‌تواند به محلی برای تأمین مالی غیرتورمی تبدیل شود و لازم است اندازه و عمق این بازار افزایش پیدا کند.

رونمایی از سامانه انتقال متوفیان سهام عدالت

 سامانه میراث برای انتقال قهری سهام عدالت متوفیان نیز امروز چهارشنبه رونمایی شد.

 «مجید عشقی» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این باره گفت: ورثه سهامداران عدالت متوفی از امروز می‌توانند به کارگزاری‌ها مراجعه کرده و با ارائه اسناد  ومدارک نسبت به انتقال قهری سهام عدالت متوفی بدون پرداخت هزینه و کارمزد اقدام کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.