توافق روی ساخت اماکن بین‌المللی؛از فرودگاه تا مجموعه ورزشی

تشریح دستاوردهای سفر مخبر به چین از سوی وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد با بیان اینکه عملیاتی‌ترین مرحله تعاملات ده ساله ایران و چین در سفر معاون اول رئیس جمهور کلید خورد، دستاوردهای این سفر را تشریح کرد.

به گزارش شهروند آنلاین،خاندوزی در تشریح اقدامات و دستاورد های سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور گفت: در سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور مهمترین اتفاق پیگیری پروژه‌هایی بود که بعد از سفر آیت‌الله رئیسی باید عملیاتی می‌شدند. توافقات در سطح عالی بین روسای جمهور دوکشور صورت گرفته بود و نیاز به عملیاتی شدن داشت.گام نخست اجرایی‌سازی توافقات در تیرماه با برگزاری جلسه کمیسیون ‌مشترک بود، گام دوم هم در سفر معاون اول رییس جمهور به شانگهای برداشته شد.

او ادامه داد: با توجه به حضور و تعداد وزراتخانه‌های اقتصادی در این سفر و برگزاری پیش جلسات، نقاط اختلاف پروژه‌ها از قبل مشخص شد و در طی این دو روز نقاط اختلافی به سرانجام رسید. هم در بخش دولتی و هم در حوزه پروژه‌های بخش خصوصی به جمع‌بندی قطعی و نهایی شدن پروژه‌ها رسیدیم.

وزیر اقتصاد گفت: امیدوارم طی ماه‌های آینده با تحقق این پروژه‌ها در بخش‌های اقتصادی شاهد اتفاقات ملموس باشیم. عملیاتی‌ترین مرحله تعاملات ده ساله بین ایران و چین در این سفر رقم خورد، از دو هفته بعد مشخص خواهد شد که در چه فعالیت‌های صنعتی، معدنی، انرژی و خودرو و…کدام شرکت چینی با کدام بخش ایرانی چه پروژه‌ای را کلید خواهد زد.

کم کردن فاصله تراز غیر نفتی بین ایران و چین دستاورد سفر مخبر

او با بیان اینکه کم کردن فاصله تراز غیر نفتی بین ایران و چین از دستاوردهای سفر مخبر است، گفت: سابقا کالاهای حوزه انرژی به چین صادر و محصولات صنعتی و ساخته شده وارد کشور می‌شد، اما براساس توافقات صورت گرفته و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای نخستین بار کشور از فرصت صادرات به چین و سایر کشورهای منطقه با فناوری و تکنولوژی‌هایی که اقتصاد چین به آنها دست یافته بهره خواهد برد، این‌امر برای ایران قدرت اقتصادی به همراه دارد.

ورود واگن‌های چینی به تهران برای تسهیل رفت و آمد مردم

خاندوزی با تاکید بر اینکه دستاورد دیگر سفر به پروژه‌هایی برمی‌گردد که نمود اجتماعی بالایی دارد و بسیاری از نیازهای جمعی را برطرف می‌کند؛اظهار داشت: با توافقات صورت گرفته و ورود اولین دوره واگن‌های جدید و تعهدی که چین به ساخت و انتقال تکنولوژی واگن‌های سری بعد در داخل ایران داده ، زندگی و رفت و آمد و حمل و نقل مردم تسهیل خواهد شد.

توافق ایران و چین برای ساخت یک فرودگاه بین‌المللی

او اظهار داشت: توافق مهم دیگر در حوزه فرودگاهی کشور بود که براساس آن، یک فرودگاه در تراز بین‌المللی بسیار بزرگتر از مقیاس فرودگاه های موجود ساخته خواهد شد.

ساخت یک مجموعه ورزشی برای برگزاری بازی‌های جهانی و آسیایی

خاندوزی تاکید کرد: توافق دیگر درخصوص یک مجموعه ورزشی با استانداردهای بین‌المللی است تا بتوان بازی‌های آسیایی و جهانی را در انجام داد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.