درخواست خاتمي از كشورهاي عربي

آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران امروز گفت كه صهيونيست ها به دليل ظلم و جنايت هايشان قطعا ذليل و زمين گير مي شوند و از كشورهاي اسلامي انتظار مي رود هر چه زودتر روابط خود را با اين رژيم كودك كش قطع كنند.

به گزارش شهروندآنلاين به نقل از مهر، خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران تهراني با اشاره به جنگ غزه افزود: بیش از یک ماه است از فاجعه غزه می‌گذرد؛ فاجعه اي بسیار غمبار که در آن معادل چند بمب اتم بر سر مردم مظلوم غزه بمب ریخته‌اند و همه این‌ها در مقابل چشم جهانیان بوده است.

امام جمعه تهران تاکید کرد: خیلی از مردم جهان این صحنه‌ها را دیده و متأثر شدند و چه کسی می‌تواند این مظلومیت را ببیند و متأثر نشود. بیش از یک ماه است که جهان شاهد این حوادث خونین است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به آماری از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر شهید شده اند که از میان آن‌ها ۵ هزار و ۱۰۴ کودک و دو هزار و ۸۲۳ زن بوده اند. در عین حال تخریب ۷۴ مدرسه، ۴۳ مسجد و ۳ کلیسا صورت گرفته که همه این‌ها به معنای وحشی‌گری محض رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: اگر در آینده هنرمندان خواستند وحشی‌گری را ترسیم کنند، این جنایات را ترسیم کنند.

صهیونیست‌ها ضربه‌های مهلک جبران ناپذیر خوردند

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، تاکید کرد: اگر فلسطینی‌ها در این جنگ آسیب دیدند، صهیونیست‌ها هم ضربه‌های مهلک جبران ناپذیر خوردند، به گونه‌ای که ۵۰۰ هزار صهیونیست شهرک‌های خود را ترک کردند و گفتند دیگر بازنمی‌گردیم چون این شهرک‌ها جایی برای زندگی نیست.

وی ادامه داد: آن‌ها در عرصه داخلی منطقه‌ای و جهانی منفور شده اند. اگر تاکنون کسی سیمای وحشیانه صهیونیست‌ها را ندیده بود، سیمای آن‌ها آنقدر وحشیانه است که بیمارستان را مورد هدف قرار می‌دهند و پس از آن رئیس جمهور منفور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی رفته و اعلام می‌کند که معلوم است کار شما نبوده است!

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود، بیان کرد: آبروی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها رفته و چیزی از آبرو برایشان نمانده است. این وعده قرآن است که این رژیم سرانجام از بین خواهد رفت و این موضوع دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد، زیرا قرار است این‌ها ذلیل و زمین‌گیر شوند و قطعاً خون‌هایی را که به زمین ریختند، زمین گیرشان خواهد کرد.

آینده از آن مردم فلسطین است

وی با بیان روایتی از مولا علی (ع)، اظهار داشت: هر کس ستم کند، ستمش او را نابود خواهد کرد. مقام معظم رهبري هم تحلیلی را مطرح فرمودند که سخنی خدایی است و آن اینکه ان‌شاءالله پیروزی نه چندان دور برای فلسطین و مردم آن خواهد بود. این تحلیل قرآنی است لذا نباید خسته و محزون شد زیرا آینده از آن مردم فلسطین است.

آیت‌الله خاتمی گفت: در خط مقدم جنگ غزه رژیم سفاک و جلاد صهیونیستی است، اما گناه حامیان این رژیم نیز کمتر از خود آن نیست. دست آمریکا تا مفرغ به خون کودکان، زنان و بیماران مظلوم غزه آلوده است، خونی که گردن آن‌ها را خواهد گرفت.

رژیم صهیونیستی دوام نمی‌آورد

وی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری اگر کمک‌های حامیان رژیم صهیونیستی نبود، این رژیم دوام نمی‌آورد. هرچند در این جنگ ملت‌های دنیا امتحان خوبی دادند و شاهد بودیم که در آمریکا، انگلستان و آلمان تظاهرات گسترده اي علیه صهیونیست‌ها به راه افتاد، اما دولت‌های آن‌ها امتحان بدی دادند که بر خلاف خواست ملت‌هایشان به حمایت از رژیم صهیونیستی پرداختند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دولت‌های عربی، تصریح کرد: از دولت‌های عربی انتظار قطع رابطه با رژیم صهیونیستی کمترین انتظاری است که داریم. آن‌ها زمانی برای رابطه با رژیم صهیونیستی مسابقه می‌گذاشتند و باید به آن‌ها گفت تا چه زمانی می‌خواهند این ارتباط منحوس را داشته باشند؟

وی خطاب به سران کشورهای عربی، اذعان داشت: اگر آن‌ها اسلام را مد نظر خود دارند، باید بدانند که مردم غزه مسلمان هستند. اگر عربیت برایشان مهم است، مردم غزه عرب هستند و اگر انسانیت را ملاک خود قرار می‌دهند، مردم غزه انسان هستند.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: این در حالی است که زندگی در غزه توسط جنایتکاران رژیم صهیونیستی که در کشتن مسابقه گذاشته‌اند، شبیه زندگی نیست بلکه زندگی نما شده است. لذا از کشورهای عربی قطع رابطه سیاسی و اقتصادی و عدم فروش نفت به این رژیم و پیگیری ایجاد آتش بس انتظار می‌رود.

وی با اشاره به سفرهای مکرر مقامات کشورهای غربی به سرزمین‌های اشغالی، گفت: اینکه رئیس جمهور آمریکا و سایر مقامات کشورهای غربی مکرر و پی در پی به رژیم صهیونیستی سفر می‌کنند، به دلیل آن است که می‌بینند این رژیم در حال متلاشی شدن است اما به کشورهای شرور می‌گوئیم نابودی رژیم صهیونیستی وعده الهی است.

انتخابات برنده و بازنده دارد

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به نام نویسی داوطلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: در کشور شاهدیم که با نام نویسی برای مجلس شورای اسلامی که حدود ۲۴ هزار نفر ثبت نام کردند و نیز مجلس خبرگان که نام نویسی آن‌ها تا کمی قبل از شروع نماز جمعه به ۲۵۰ نفر رسیده است. در همین جا از علمای بلاد دعوت می‌کنم اگر خودشان را واجد شرایط می‌بینند، تا فردا ساعت ۶ عصر که زمان ثبت نام باقی است ثبت نام خود را در انتخابات مجلس خبرگان رهبری انجام دهند.

وی ادامه داد: این نظام امانت الهی است. هر کسی وظیفه‌ای دارد و باید به وظیفه‌اش عمل کند. عده‌ای وظیفه دارند خود را معرفی کنند و ثبت نام به عمل آورند. مجریان و ناظران امر انتخابات نیز وظیفه دارند قانون را در انتخابات اجرا کند و قانون مدارانه عمل کنند.

خطیب موقت تهران ادامه داد: بیش از ۲۴ هزار نفر در انتخابات مجلس ثبت نام کردند که ۲۹۰ نماینده می‌توانند وارد مجلس شوند. از سویی در مجلس خبرگان هم ۸۸ نماینده انتخاب می‌شوند لذا همه به این دو مجلس راه پیدا نمی‌کنند و این امر طبیعی است. لیکن آنها که واجد شرایط شناخته می‌شوند، اگر اعتراض قانونی دارند و آن را انجام دادند نظام این حق را دارد که آن‌ها تسلیم قانون و حکم آن باشند. لذا آنهایی که واجد شرایط شناخته نشده‌اند، لازم است در شأن فرهیختگان عمل کنند و حرمت این نظام اسلامی را که سرمایه همه است حفظ کرده و آبروی نظام را آبروی خود بدانند. این افراد نباید ناامید شوند و ناامید هم نکنند، چون مانند همه دنیا انتخابات برنده و بازنده دارد.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: دشمنان به دنبال برگزاری انتخابات بی‌رمق در کشورمان هستند، اما وفاداران به نظام انتخابات باشکوه و حضور حداکثری را می‌خواهند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به حزب‌اللهی‌ها، تاکید کرد: شما حزب‌اللهی‌ها این نظام را به وجود آوردید و آن را در ۴۴ سال گذشته حفظ کرده‌اید و ان‌شاالله در صحنه باقی خواهید ماند.

بزرگداشت پدر موشكي ايران

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت سردار تهرانی مقدم، تصریح کرد: ۲۰ آبان سالگرد شهادت حاج حسن تهرانی مقدم، پدر موشکی ایران است که در عرصه اقتدار ایران اسلامی خدمت بزرگی را به کشور و انقلاب انجام داد.

آیت الله خاتمی ضمن تشکر از تجمعات دانش آموزان کشور در روز ۱۳ آبان، بیان کرد: لازم است از خستگی‌ناپذیری رئیس جمهور کشورمان تشکر کنیم. سفر وی به اجلاس منطقه‌ای و دفاع از مظلومیت فلسطین و غزه که در سخنرانی خود به آن پرداخت، جای تقدیر و تشکر دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.