سفر رئیس جمهوری چین به سانفرانسیسکو

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین برای دیدار با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود و شرکت در سی‌امین نشست غیررسمی سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (اپک) به شهر «سانفرانسیسکو» آمریکا سفر خواهد کرد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، «هوا چون‌یینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (جمعه ۱۹ آبان) گفت: «شی جین‌پینگ» رئیس جمهوری چین به دنبال دعوت ‌ «جو بایدن» همتای آمریکایی خود، از تاریخ ۲۳ الی ۲۶ آبان ماه به شهر «سانفرانسیسکو» آمریکا سفر خواهد کرد.

شی علاوه بر دیدار با بایدن، در سی‌امین نشست غیررسمی سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (اپک) نیز مشارکت خواهد داشت.

این سفر در زمانی اتفاق می‌افتد که تنش‌های سیاسی بین دو کشور سبب شد که بایدن و شی جین پینگ از نوامبر (آبان/ آذر) ۲۰۲۲ تاکنون هیچ تماسی با یکدیگر نداشته‌ باشند.

روابط چین و آمریکا در سال‌های گذشته به دلیل تلاش‌های دو کشور برای حفظ نفوذ خود در منطقه آسیاپاسیفیک و مناطق دیگر، پرتنش شده است. این در حالی است که پکن تلاش می‌کند تا در همکاری با روسیه سلطه آمریکا را کاهش دهد.

تایوان، اختلافات مرزی چین با همسایگان و تحولات خاورمیانه از دیگر مسائلی است که به بروز تنش میان پکن و واشنگتن منجر شده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.