حضور ۱۴۳ تیم امدادی در سیل ۱۳ استان کشور

ئیس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران از مشاركت ۱۴۳ تیم امدادی در عملیات سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان کشور و امدادرسانی به بیش از ۲۶۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش شهروندآنلاين به نقل از روابط عمومي جمعیت هلال‌احمر؛ بابک محمودی، با اشاره به انجام عملیات سیل و آب‌گرفتگی از یازدهم تا ساعت 5 صبح امروز بیستم آبان  ۱۳ استان  گفت:  در اين مدت ۳۳ شهرستان و ۹۰ منطقه به دریافت خدمات امدادی نیاز پیدا کردند.

وی ادامه داد: امدادگران جمعیت هلال‌احمر به ۲ هزار و ۶۰۳ نفر امدادرسانی، ۶۸ نفر را به مناطق امن منتقل و ۲۷۰ نفر را اسکان اضطراری دادند.

محمودي يادآور شد: در این مدت زمان، متاسفانه ۲ نفر از هم‌وطنان (در شهرستان‌های کلاله و گالیکش)، جان خود را از دست دادند و یک نفر در شهرستان میامی، مفقود شد.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به این که آب تجمیع شده در ۱۸۸ واحد مسکونی، به کمک دستگاه‌های پمپ آب و لجن‌کش تخلیه شد، افزود: ۱۴۳ تیم امدادی، شامل ۶۲۲ نفر در عملیات سیل و آب‌گرفتگی شرکت کردند.

محمودی گفت: ۵۸ دستگاه چادر، ۱۷۱۷ تخته پتو، ۷۴۱ تخته موکت، ۲۶۷ ست ظروف، ۵۹۲ کیلوگرم نایلون، ۶۰۰ بسته غذایی و ۵۷۰ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

بر اساس اين گزارش، عملیات امدادرسانی در گلستان و جست‌وجوی مفقودی در شهرستان میامی (سمنان) همچنان ادامه دارد.

بارندگی و وقوع سیلاب سه روز گذشته باعث بروز خسارات زیرساختی به مناطق شرقی استان از جمله شهرستان گالیکش، آزادشهر، کلاله و گنبدکاووس شد که علی محمد زنگانه استاندار گلستان به اتفاق مسوولان عضو ستاد مدیریت بحران استان از آخرین وضعیت خدمات رسانی و پاکسازی آثار سیل بازدید کردند.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آنها در هفت شهرستان واقع در شرق آن سکونت دارند.

همچنین سیل بامداد ۱۷ آبان ماه به ۱۹ روستای شهرستان میامی در شرق استان سمنان خساراتی وارد کرد و یک خانم ۴۰ ساله نیز مفقود شده است.

شهرستان میامی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر با ۲ بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.