توضیحات مجازی کنعانی درباره عملیات 7 اکتبر

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص اتهامات علیه جنبش حماس تصریح کرد که افکار عمومی جهان فریب تبلیغات دروغین رژیم صهیونیستی در توجیه نسل‌کشی جاری در غزه را نخواهد خورد.

به گزارش شهروند آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره عملیات 7 اکتبر حماس در صفحه شخصی خود نوشت: متهم کردن جنبش حماس به آغاز جنگ جاری در غزه و تروریستی  توصیف کردن حمله 7 اکتبر، یک شعار انحرافی از سوی رژیم صهیونیستی و حامیان شناخته‌شده آن است.

او همچنین نوشت: عملیات 7 اکتبر ریشه‌ای 75ساله دارد. جنگ جاری صهیونیست‌ها علیه غزه نیز تکرار وسیع‌تر و فجیع‌تر جنایاتی است که رژیم غاصب طی 75 سال گذشته به‌طور مستمر علیه ملت مظلوم ‎فلسطین مرتکب شده است.

کنعانی تصریح کرد: افکار عمومی جهان، فریب تبلیغات دروغین رژیم صهیونیستی در توجیه نسل‌کشی جاری در غزه را نخواهد خورد.

امروز شنبه 20 آبان‌ماه، نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی و اتحادیه عرب به‌طور مشترک براى دفاع از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستى در شهر ریاض برگزار خواهد شد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به‌منظور شرکت در این جلسه به ریاض سفر کرده است.

رئیسی پیش از عزیمت، در فرودگاه مهرآباد تهران طی سخنانی بیان کرد: این سفر به‌دعوت رئیس سازمان همکاری‌های اسلامی که ریاست دوره‌ای را پادشاه محترم عربستان به‌عهده دارد، انجام می‌شود، موضوع نشست هم فلسطین است و البته درخواست ما برای تشکیل این نشست به حدود یک‌ماه قبل می‌گردد؛ لکن به‌دلایل مختلفی با تأخیر برگزار شد و امروز در ریاض با شرکت سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

او افزود: امت اسلامی و مردم مسلمان در سراسر جهان و مردم صاحب فهم و درک در سراسر عالم که به‌صورت میلیونی به خیابان آمده‌اند، فریادشان از ظلم رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکایی‌ها از این نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر این جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد، جنایت علیه بشریت نباشد، پس جنایت علیه بشریت چه‌ مصداقی دارد؟

رئیسی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در اظهارات‌شان اعلام می‌کنند که “می‌خواهیم دامنه جنگ گسترش نیابد”، و به ما و برخی کشورها هم پیغام می‌دهند ولی این حرف با عمل‌شان سازگاری ندارد. آمریکایی‌ها سوخت این ماشین جنگی را که امروز در غزه جنایت می‌کند، تهیه کردند؛ خود ماشین جنگی در اختیار آنهاست و اقدامات هم از سوی آمریکایی‌ها انجام می‌گیرد./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.