یک هفته با نجاتگران

اطلاعیه جمعیت هلال احمر در رابطه با امدادرسانی به سیل‌زدگان

جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای با اشاره به انجام عملیات سیل و آب‎گرفتگی در کشور، از ادامه امدادرسانی در استان گلستان خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر به شرح زیر است:

1.از 13 تا 19 آبان 1402، در کشور 684 مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت به هفته ماقبل خود کاهش 2 درصدی پیدا کرده است. بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به 3551 نفر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شد، 297 مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال و 239 مصدوم و بیمار در محل حادثه خدمات درمانی پیش‌بیمارستانی را دریافت کردند. طی این مدت، 592 نفر آسیب‌دیده و در راه مانده اسکان اضطراری یافتند. بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های اصفهان، مازندران و گلستان با انجام به ترتیب، 50، 44 و 38 عملیات بوده است.

2.طی هفته گذشته 386 مورد عملیات امداد و نجات در سوانح جاده‌ای در محورهای برون‌شهری کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است که منجر به انتقال 216 مصدوم به مراکز درمانی، درمان 60 مصدوم در محل حادثه و رهاسازی 83 مصدوم محبوس شده در خودرو طی 72 عملیات نجات فنی شده است. انجام عملیات امداد و نجات در سوانح جاده‌ای در محور‌های برون‌شهری کشور، نسبت به هفته گذشته، 10 درصد کاهش داشته است. بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های اصفهان با انجام 31 عملیات، فارس با انجام 28 عملیات و مازندران هر کدام با انجام 26 عملیات بوده است.

3.از 13 تا 19 آبان‌ماه 1402 در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی 21 استان کشور، 39 مورد عملیات امدادونجات توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است که طی این مدت زمان، 41 نفر نجات یافته و به مناطق امن انتقال، 6 نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال و 6 نفر در محل حادثه درمان شدند. انجام عملیات امدادی در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی نسبت به هفته گذشته، 11 درصد کاهش داشته است. بیشترین عملیات امدادونجات در استان‌ خراسان رضوی و گیلان با انجام 8 عملیات و البرز کرمان هر کدام با انجام 3 عملیات، بوده است.

4.طی هفته گذشته به دلیل شدت بارش‌های سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌ها 33 شهرستان، (13 استان کشور) و در 90 منطقه عملیاتی به 2603 نفر خدمات لازم امدادی ارائه شد، 68 نفر را به مناطق امن منتقل و 270 نفر را اسکان اضطراری داده شد؛ همچنین طی این مدت با استفاده از 74 دستگاه موتورپمپ و لجنکش آب از 188 واحد مسکونی تخلیه شده است. بیشترین امدادرسانی در استان‌های گلستان، مازندران و سیستان و بلوچستان با امدادرسانی به ترتیب به 1318، 392 و 370 نفر بوده است.

5.شهروندان توجه داشته باشند که در ایام پاییز از سفر به مناطق صعب‌العبور و ناشناخته کوهستانی و جنگلی و سفرهای فردی و تک‌نفره پرهیز کنند. قبل از انجام سفر، بهتر است که به اخبار هواشناسی توجه کنند و در صورت هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال بروز سیل و آبگرفتگی، از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند. قرار گرفتن در نقاط امن و بلند و توجه به هشدارهای امدادگران محلی در زمان بروز سیل و آبگرفتگی، توصیه می‎‌شود. هموطنان در صورت بروز هرگونه حادثه در مناطق جنگلی، کوهستانی و جاده‌ای می‌توانند با شماره ۱۱۲ هلال‌احمر تماس بگیرند. امدادگران هلال‌احمر به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی به هموطنان هستند؛ همچنین برای دریافت آموزش‌های اولیه درباره امدادرسانی در حوادث، با مراجعه به سایت آموزش جمعیت هلال‌احمر khadem.ir می‌توانند نکات و موارد لازم را فراگیرند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.