اعدام 3 بمب گذار در نقاط مختلف شهر زاهدان

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از اجرای حکم اعدام ۳ نفر از عاملان بمب‌گذاری در شهر زاهدان در همان محلي خبر داد كه آنها اقدام به بمب گذاري و اقدامات تروريستي كرده بودند.

به گزارش شهروندآنلاين به نقل از خبرگزاري ميزان وابسته به قوه قضاييه، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی‌نیا رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان امروز دوشنبه گفت: در پی گزارش واصله مبنی بر دستگیری ۳ متهم به نام‌های محمد براهویی انجمنی، محمد کریم بارکزایی آکسون و ادریس بیلرانی به اتهام همکاری با گروهک تروریستی جیش الظلم، پرونده این افراد به دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان ارسال شد.

وی افزود: در مرحله تحقیقات و تکمیل پرونده، از منزل یکی از متهمان در اطراف شهر زاهدان تجهیزات ساخت بمب شامل ۲ عدد ریموت ارتباطی، فتیله انفجاری، بیست و سه عدد چاشنی الکترونیک، مواد شیمیایی گوگرد، ۷ عدد سری الکترونیکی و همچنین یک محموله انفجاری به وزن ۲۴ کیلوگرم کشف شد.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در ادامه تحقیقات، متهمان به عضویت و همکاری با گروهک تروریستی جیش‌الظلم و فراگیری آموزش‌های نظامی و انتقال و مخفی کردن محموله‌های ساخت بمب و همچنین مشارکت در ۲ عملیات بمب‌گذاری در بلوار انقلاب زاهدان، بمب گذاری ناموفق در شهرستان زابل و ۲ عملیات بمب گذاری در کلانتری ۱۲ زاهدان اعتراف کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی‌نیا ادامه داد: پس از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، جلسات رسیدگی به این پرونده در دادگاه انقلاب با حضور متهمان و وکلای آنها برگزار شد.

وی گفت: شعبه دوم دادگاه انقلاب متهمان پرونده را به اتهام عضویت در گروهک جیش الظلم، افساد فی‌الارض از طریق مشارکت در اقدام تروریستی انفجار ۲ بمب گذاری کلانتری ۱۲ زاهدان در تاریخ ۱۳۹۷/۱۱/۰۹، مشارکت در اقدام تروریستی انفجار بمب در مسیر عبور و مرور خودروی گشت انتظامی در تاریخ ۱۳۹۸/۰۴/۰۴ که منجر به زخمی و مجروح شدن چند نفر از ماموران انتظامی و تخریب اموال عمومی و دولتی شد و قاچاق تجهیزات ساخت بمب به اعدام محکوم کرد.

وی بیان کرد: این حکم پس از ابلاغ به متهمان و وکلای آن‌ها با درخواست فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شد.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: دیوان عالی کشور پس از بررسی و رسیدگی، ضمن رد فرجام خواهی، حکم صادر از سوی دادگاه را تایید و ابرام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی‌نیا گفت: پیشنهاد عفو محکومان این پرونده در کمیسیون عفو استان مطرح شد که مورد مخالفت قرار گرفت. همچنین مجدد پرونده این افراد به کمیسیون عفو مرکزی و مدیر کل سجل کیفری و عفو بخشودگی قوه قضاییه ارسال شد که پس بررسی به دلیل عدم احراز شرایط، مجدداً مورد مخالفت قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین درخواست اعاده دادرسی محکومان در دیوان عالی کشور رد شده است.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: حکم این عاملان بمب‌گذاری در چند منطقه زاهدان امروز اجرا شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.