آماده‌باش یگان‌های پدافندی

امیر رحیم زاده: آماده مقابله با هرگونه تهدید احتمالی هستیم

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با بیان این که یگان‌های پدافند با هوشیاری کامل منطقه را رصد می‌کنند، تاکید کرد: آماده مقابله با هرگونه تهدید احتمالی هستند.

به گزارش شهروند آنلاین، امیر سرتیپ قادر رحیم زاده، فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) کشور، با حضور در سایت راداری سوباشی از آمادگی دفاعی و قسمت‍‌های مختلف این سایت پدافندی بازدید و آمادگی دفاعی و توان رزمی آن را مورد ارزیابی قرار داد.

او درباره رصد و پایش دقیق تمام فعالیت های مرتبط با ماموریت پدافند هوایی در این منطقه گفت: یگان‌های پدافند با آمادگی بسیار بالای خود، آسمان منطقه و فضای پیرامونی مرزهای کشور را با هوشیاری کامل رصد می‌‍‌‌‌کنند و آماده مقابله با هر گونه تهدید احتمالی هستند.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در ادامه بازدید، ضمن دیدار با کارکنان این سایت از تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی آنها در تامین امنیت آسمان غرب کشور قدردانی و بر حفظ آمادگی و تداوم آموزش‌های لازم تاکید کرد.

سایت راداری سوباشی در ۴۰ کیلومتری غرب کبودرآهنگ پایگاه مهم راداری-پدافندی ارتش ایران بود که نقش مهمی در شناسایی و انهدام هواپیماهای عراقی و هدایت هواپیماهای خودی داشت.

این پایگاه مهم در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۶۷ بعد از ۱۵۷ بار حمله ناموفق جنگنده های عراقی بالاخره مورد هدف قرار گرفت و در نتیجه ۱۹ تن از دلاورمردان نیروی پدافند هوایی ارتش آسمانی شدند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.