گشایش 200 کتابخانه در پایگاه‌های امداد و نجات کشور

نماینده رهبر معظم انقلاب:تکامل و ترقی در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها با کتاب میسر می‌شود

نماینده رهبر معظم انقلاب همزمان با روز کتاب و کتابخوانی در آیین افتتاح ۲۰۰ کتابخانه در پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بر اهمیت کتاب‌خوانی در رشد و ترقی جامعه تاکید کرد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، حجت‌الاسلام والمسلمین معزی انتقال هویت ایران اسلامی را با بهره‌گیری از کتاب در جامعه ممکن دانست و بر لزوم  اهمیت ‌ترویج کتاب‌خوانی در جامعه تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی، امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر برگزار شد، بر اهمیت شناخت تاریخ و فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه امروز ایران با تکیه بر کتاب‌خوانی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به بهره‌مندی از پیام الهی به واسطه کتاب‌های آسمانی تصریح کرد: قرآن کریم، ارزشمندترین کتاب، بزرگترین‌ راهنما و هدایت‌گر زندگی بشر است.

او در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: تکامل و ترقی در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها با کتاب میسر می‌شود و  اگر کتاب در تاریخ زندگی بشری نبود، پیشرفت‌های بشری امروز حاصل نمی‌شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب بر این مسأله تاکید کرد که اگر می‌خواهیم جامعه اسلامی را به سمت تعالی و رشد حرکت کند، باید کتاب و کتاب‌خوانی را در جامعه ترویج دهیم.

او در بخش دیگر سخنان خود حرکت به سمت تعالی و رشد جنبه‌های فرهنگی را یکی از وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه برشمرد و تاکید کرد: ارتقای فرهنگ دینی یکی از وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه است که یکی از راهکارهای آن مساله پراهمیت کتاب‌خوانی است‌، چرا که کتاب دریچه شناخت ما نسبت به محیط پیرامون است.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی تاکید کرد: توسعه کتابخانه‌ها در جمعیت هلال احمر می‌تواند زمینه ارتقای امدادی در کشور را فراهم سازد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در این بخش از سخنان خود بر لزوم ارائه کتب تخصصی امدادونجات در کتابخانه‌های جمعیت هلال احمر تاکید کرد.

او در این باره گفت: امدادگران با مطالعه کتاب‌های امدادی می‌توانند با درس‌آموخته‌های حوادث گذشته آشنا شوند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از دلایل رشد زندگی بشری را در ابعادی مادی و معنوی، بهره‌گیری از کتاب در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: اگر کتاب نبود، ما امروز با اندیشه بزرگان حوزه علم و ادبیات همچون مولوی، سعدی و حافظ بیگانه بودیم و در جامعه ما ماندگار نمی‌شد.کتاب نگاه ارزشمند علماء و بزرگان ادب و معرفت را به ما منتقل کرد.

به گفته او بهره‌گیری از معارف دینی که از گذشتگان به ما رسیده است نیز یکی از کارکردهای کتاب بوده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در بخش بعدی سخنان خود به ماندگاری کتاب در چرخه توسعه رسانه در تاریخ بشر اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ بشر، رسانه‌های متعدد همچون رادیو، سینما، تلویزیون و اینترنت پدید آمدند اما نقش کتاب و اهمیت آن در زندگی بشر پویا و ماندگار ماند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین معزی در  این بخش از سخنان خود بر این مساله هم تاکید کرد که  گسترش فضای مجازی و تکنولوژی نه تنها نباید مانعی در مسیر مطالعه باشد، بلکه باید با بهره‌گیری از ظرفیت آن در مسیر افزایش سرانه مطالعه نیز اقدام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان‌اینکه کتاب شکل‌دهنده سبک‌ زندگی در جوامع است، تصریح کرد: در شرایط کنونی اجتماعی کشور ، مساله ترویج کتاب‌خوانی باید به طور جدی دنبال شود چرا که جوانان ما باید با تاریخ ایران خصوصا تاریخ معاصر آشنا شوند.

او در ادامه با بیان اینکه شناخت تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی در جامعه امروز ایران اسلامی یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: امروز باید به جوانان با نشر و ترویج کتاب، جایگاه تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی را بیش از پیش بشناسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در ادامه به تاریخ معاصر و نمونه‌هایی از استعمارگری‌های کشور مدعی آزادی پرداخت و گفت: امروز شاهد هستیم که خشم جامعه جهانی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی پدید آمده است.

او در این‌ باره گفت: گفتمان انقلاب اسلامی ایران در شناخت این استعمارگری‌ نقش پررنگی داشته است امام خمینی(ره) حقایق جنایات رژیم صهیونیستی و نظام طاغوت را روشن ساخت./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.