سیل و ‎آب‎گرفتگی در 7 استان/ 2 نفر مفقود شدند

شهروندآنلاين از اقدامات هلال احمر گزارش مي دهد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران از وقوع سیل و آب‎گرفتگی در 7 استان كشور و مفقود شدن 2 هموطن در دو روز گذشته خبر داد.

به گزارش شهروندآنلاين، «بابك محمودي» در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني جمعيت هلال احمر با اشاره به انجام عملیات سیل و آب‌گرفتگی از ٢٥ تا ٢٧ آبان تا ساعت 8 صبح امروز (شنبه) گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر، به 14 شهرستان و 16 منطقه شامل 9 شهر، ٦ روستا و یک منطقه عشایری، در 7 استان کشور، امدادرسانی کردند.

وی افزود: در این مدت زمان به 761 نفر امدادرسانی شد، 120 نفر به مناطق امن منتقل شدند و 12 نفر نیز اسکان اضطراری پیدا کردند.

به گفته رييس سازمان امداد و نجات، متاسفانه یک نفر از هم‎وطنان در سیل شهرستان بهشهر جان خود را از دست داد و 2 نفر نیز در شهرستان نور و چمستان، مفقود شدند.

محمودی با اشاره به این که 41 تیم امدادی، شامل 186 امدادگر در عملیات سیل و آب‌گرفتگی شرکت کردند، افزود: امدادگران به کمک دستگاه‌های پمپ‌آب و لجن‎کش، آب تجمیع شده در 23 واحد مسکونی را تخلیه کردند.

وي خاطرنشان كرد: 3 دستگاه چادر، 52 تخته پتو، 43 تخته موکت، 743 کیلوگرم نایلون و 142 بسته غذایی، بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

اطلاعيه جمعيت هلال احمر

جمعیت هلال‌احمر نيز در اطلاعیه‌ای با اشاره به اقدامات انجام شده این جمعیت در هفته پایانی آبان، اعلام کرد که بیشترین عملیات امدادی در استان‌های مازندران و اصفهان انجام شده است.

متن اطلاعيه چنين است:

1. از 20 تا 26 آبان 1402 در سطح کشور 681 مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت به هفته ماقبل خود شاهد کاهش یک درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم. بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر به 1450 نفر خدمات امداد و نجات ارائه شد، 296 مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال و213 مصدوم و بیمار در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی را دریافت کردند. طی این مدت 60 نفر آسیب‌دیده و در راه‌مانده اسکان اضطراری یافتند. بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران، اصفهان و فارس با انجام به ترتیب، 53، 51 و 44 عملیات بوده است.

2. طی هفته گذشته 381 مورد عملیات امداد و نجات در سوانح جاده‌ای در محورهای برون شهری کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است که منجر به انتقال 217 مصدوم به مراکز درمانی، درمان 47 مصدوم در محل حادثه و رهاسازی 100 مصدوم محبوس شده در خودرو طی 90 عملیات نجات فنی شده است. بیشترین عملیات امداد و نجات جاده‎ای در استان‌های اصفهان با انجام 37 عملیات، فارس با انجام 32 عملیات و مازندران هر کدام با انجام 29 عملیات بوده است.

3. از 20 تا 26 آبان 1402 در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی 15 استان کشور 36 مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌‎احمر به انجام رسیده است که طی این مدت 26 نفر نجات و به مناطق امن انتقال، 13 نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال و 6 نفر در محل حادثه درمان شدند. بیشترین عملیات در ارتفاعات و مناطق جنگلی، در استان‎های تهران، با انجام 8 عملیات و مازندران با انجام 6 عملیات جست‎وجو و نجات بوده است.

4. طی هفته گذشته به دلیل شدت بارش‌های سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌ها 14 شهرستان، (7 استان) و در 16 منطقه عملیاتی به 761 نفر خدمات امدادی ارائه شد، 120 نفر به مناطق امن منتقل و 12 نفر اسکان اضطراری داده شدند؛ همچنین طی این مدت با استفاده از 15 دستگاه موتورپمپ و لجنکش آب از 23 واحد مسکونی تخلیه شده است. بیشترین امدادرسانی در استان‌های هرمزگان و مازندران با امدادرسانی به ترتیب به 500 و 177 نفر بوده است.

5. شهروندان توجه داشته باشند که در ایام پاییز از سفر به مناطق صعب‌العبور و ناشناخته کوهستانی و جنگلی و سفرهای فردی و تک‌نفره پرهیز کنند. قبل از انجام سفر، بهتر است که به اخبار هواشناسی توجه کنند و در صورت هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال بروز سیل و آبگرفتگی، از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند. قرار گرفتن در نقاط امن و بلند و توجه به هشدارهای امدادگران محلی در زمان بروز سیل و آبگرفتگی، توصیه می‎‌شود. هموطنان در صورت بروز هرگونه حادثه در مناطق جنگلی، کوهستانی و جاده‌ای می‌توانند با شماره ۱۱۲ هلال‌احمر تماس بگیرند. امدادگران هلال‌احمر به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی به هموطنان هستند؛ همچنین برای دریافت آموزش‌های اولیه درباره امدادرسانی در حوادث، با مراجعه به سایت آموزش جمعیت هلال‌احمر khadem.ir می‌توانند نکات و موارد لازم را فراگیرند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.