ارایه لایحه بودجه به مجلس به تعویق افتاد

در حالی که رییس جمهوری اعلام کرده بود امروز سه شنبه برای تقدیم لایحه بودجه سال 1403 کل کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر می شود، سخنگوی دولت گفت که با درخواست مجلس، ارائه سند لایحه بودجه سال آینده به بعد از تصویب لایحه برنامه هفتم موکول شده است.

به گزارش شهروندآنلاین،«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت امروز در باره روند بررسی و ارائه لایحه بودجه 1403 به مجلس گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که از سوی دولت نهایی شده و قرار بود امروز با حضور رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شود اما با درخواست هیات رییسه محترم مجلس شورای اسلامی و با توجه به عدم بررسی بخش نهایی برنامه هفتم توسعه، به جلسه بعد از اتمام بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی موکول شد.

رئیس جمهور ۲۸ خرداد لایحه برنامه هفتم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده بود و مجلس شورای اسلامی پس از بررسی های تخصصی، از اوایل مهر ماه بررسی لایحه برنامه را در صحن علنی مجلس آغاز کرده اما هنوز بررسی این لایحه به تصویب نهایی مجلس نرسیده است.

از آنجا که لایحه بودجه سالانه بایستی در چارچوب سیاست های کلی برنامه پنجساله کشور تصویب شود، مجلس دریافت لایحه را تا زمان تصویب نهایی برنامه هفتم و تایید آن از سوی شورای نگهبان به تعویق انداخته است.

پس از پایان بررسی لایحه برنامه هفتم، این لایحه به شورای نگهبان ارسال می‌شود و مجددا بررسی ایرادات شورای نگهبان به این لایحه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

با این وجود، مجلس شورای اسلامی که سال جاری با برگزاری انتخابات در اسفندماه روبرو است، اقدام به تشکیل زودهنگام کمیسیون تلفیق بودجه کرده است.

اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه

انتخابات اعضای هیات رییسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ امروز سه شنبه (۳۰ آبان ماه) برگزار شد و بر اساس نتایج آرا، حمیدرضا حاجی بابایی به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ انتخاب شد.

همچنین بر اساس رای نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، محمدرضا رضائی کوچی و سیدمحسن دهنوی به ترتیب به عنوان نواب رئیس اول و دوم این کمیسیون و رحیم زارع به عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه انتخاب شدند.

در ادامه با رای اعضای کمیسیون، احد آزادی خواه و جبار کوچکی نژاد به ترتیب به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ انتخاب شدند.

پیش از این اعضای کمیسیون تلفیق لایحه انتخاب شده بودند که به این شرح است:

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: علی علیزاده، ابراهیم عزیزی و عباس مقتدایی

کمیسیون برنامه و بودجه: غلامحسین رضوانی، حمیدرضا حاجی بابایی، رحیم زارع، مهردادگودرزوند چگینی، محمدرضامیرتاج الدینی، محمد مهدی مفتح، جبار کوچکی نژاد، بهروز محبی نجم آبادی، سید شمس الدین حسینی

کمیسیون اقتصادی: مجتبی توانگر، احمد امیرآبادی فراهانی و مهدی طغیانی

کمیسیون اجتماعی: علی بابایی کارنامی، علی اصغر عنابستانی و حسن لطفی

کمیسیون کشاورزی: علیرضا عباسی، احد آزادی‌خواه و سمیه رفیعی

کمیسیون صنایع و معادن: مصطفی طاهری، سید محسن دهنوی و علیرضا سلیمی

کمیسیون عمران: محمدرضا رضایی‌کوچی، کمال حسین‌پور و سید البرز حسینی

کمیسیون فرهنگی: احمد راستینه، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی و زهره سادات لاجوردی

کمیسیون انرژی: هادی بیگی‌نژاد، حسین حسین‌زاده و کیوان مرادیان

کمیسیون قضایی: سیدکاظم دلخوش اباتری، حسینعلی حاجی دلیگانی،حسن نوروزی

کمیسیون بهداشت: حسن رزمیان، سیدمرتضی خاتمی، علی اصغر باقرزاده

کمیسیون آموزش: علیرضا منادی سفیدان، رضا حاجی پور، شیوا قاسمی پور

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.