مقاومت لبنان: انتقام خون خبرنگاران را می گیریم

مقاومت اسلامی لبنان از «پاسخ اولیه» نیروهایش به هدف قرار دادن خبرنگاران و شهادت دو نفر از کادر شبکه تلویزیونی «المیادین» توسط رژیم صهیونیستی خبر داد و تاکید کرد که انتقام خون آنان را از صهیونیست ها خواهد گرفت.

به گزارش شهروندآنلاین به نقل از منابع خبری، مقاومت اسلامی لبنان به رهبری حزب‌الله عصر امروز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: تیمی از «نیروهای جنگی» اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل در حومه شهرک المناره را با ۲ موشک هدف قرار دادیم.

در این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن نظامیان رژیم صهیونیستی در مستعمره المناره منجر به کشته و زخمی شدن اعضای این رژیم شده است.

شبکه المیادین ظهر امروز اعلام کرد که جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی یک تیم خبری این شبکه را بمباران کردند و در جریان آن، خانم فرح عمر خبرنگار و ربیع المعماری تصویربردار شهید شدند.

المیادین یک شبکه خبری تلویزیونی ماهواره ای است که از ژوئن 2012 میلادی – 11 سال پیش- در بیروت فعالیت می کند و به دلیل داشتن دفاتر خبری فعال در بسیاری از کشورهای عربی، یکی از مهمترین رسانه های خبری به ویژه در حوزه مقاومت در منطقه غرب آسیا به شمار می رود.

حمله امروز ارتش رژیم صهیونیستی به تیم خبری شبکه المیادین با موجی از محکومیت‌ها روبرو شده و حزب الله لبنان اعلام کرده است که این جنایت نشان از نقش رسانه در برملا کردن جنایات رژیم صهیونیستی دارد و مقاومت پاسخ آن و سایر جنایت‌ها علیه شهروندان لبنانی را خواهد داد.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: بار دیگر شبکه المیادین مورد تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها قرار گرفت. این جنایت و آنچه قبل از آن رخ داده، اهمیت نقش رسانه‌ها در افشای اقدامات تروریستی دشمن را آشکار می‌کند.

در این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن مستقیم متخصصان رسانه‌ها توسط دشمن نشان می‌دهد که چقدر دشمن از نقش مهم رسانه‌ها آشفته شده است. ما از رسانه‌های بین‌المللی و نهادهای بشردوستانه می‌خواهیم جنایت علیه همکارمان، خانم فرح عمر و ربیع المعماری را محکوم کنند.

حزب الله اضافه کرد: ما تأکید می‌کنیم که این تجاوز و شهادت سایر شهروندان بدون پاسخ مجاهدین مقاومت اسلامی نخواهد ماند.

واکنش کشورها و گروههای مقاومت

نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان با محکوم کردن این جنایت اظهار داشت: این حمله بار دیگر ثابت می‌کند که جنایت اسرائیل حد و مرزی ندارد و هدف آن ساکت کردن رسانه‌هایی است که از جنایات و حملات آن پرده برمی‌دارند.

وی افزود: این مصیبت وارده را به خانواده المیادین و خانواده این دو شهید رسانه تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند منان برای آنان رحمت الهی و برای خانواده‌هایشان صبر و شکیبایی مسئلت داریم.

سرلشکر عباس ابراهیم، مدیرکل سابق امنیت عمومی لبنان نیز در واکنش به این جنایت اظهار داشت: شهادت فرح عمر و ربیع معماری جنایت جنگی جدیدی در کارنامه این رژیم است.

عباس ابراهیم افزود: به خانواده این دو شهید و شبکه المیادین تسلیت می‌گوییم چراکه از حقیقت تجاوزات اسرائیل پرده برداشتند.

مجمع حقوق بشر بحرین نیز در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: کمیساریای عالی حقوق بشر موظف است جنایات رژیم اشغالگر علیه خبرنگاران را به طور علنی محکوم کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم گفت: شهدای شبکه المیادین شهدای راه وظیفه و صدای روشن حق هستند.

جنبش حماس نیز تاکید کرد: سیاست کشتار و هدف قرار دادن خبرنگاران سودی برای اشغالگران برای کتمان جنایات مستمر آنها علیه کودکان و زنان نخواهد داشت.

وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن نیز به نوبه خود اعلام کرد: هدف قرار دادن خبرنگاران المیادین توسط اسرائیل در چارچوب سیاست ترور و ارعاب صورت گرفت.

علی حسن خلیل معاون سیاسی نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز در این باره گفت: المیادین صدای مقاومت و فلسطین و سکویی است که از آرمان امت دفاع می‌کند و بهای آن را می پردازد.

خلیل افزود: ما به این شهادت در راه فلسطین و قدس افتخار می‌کنیم.

سفیر ایران: هدف ساکت کردن صدای یک رسانه پیشگام است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم تأکید کرد: هدف رژیم صهیونیستی از ترور خبرنگار و تصویربردار شبکه المیادین، ارعاب این شبکه و جلوگیری از انتشار صدای آن به عنوان یکی از شبکه‌های مقاومت و پیشگام در رسوا کردن جنایات و وحشی‌گری اشغالگران است.

مجتبی امانی روز سه شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت: شهادت این ۲ فعال رسانه که در حمله وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیدند، به کارنامه مملو از جنایات و نسل کشی این رژیم افزوده می شود.

سفیر کشورمان در لبنان افزود: گویی سرنوشت شبکه المیادین، بر آن است که در مسلخ حقیقت و کلمه فداکاری کند.

امانی تصریح کرد: هدف از این جنایت بزدلانه رژیم صهیونیستی، ارعاب این شبکه مقاوم و ساکت کردن صدای و پیشگام آن در زمینه رسوا کردن جنایات و وحشی گری اشغالگران است.

بنا به گزارش ها، رژیم صهیونیستی از زمان تهاجم به غزه تاکنون بیش از 60 خبرنگار را از رسانه های مخلتف جهان که در حال پوشش رویدادهای این باریکه و جنایات رژیم اشغالگر قدس بوده اند، به شهادت رسانده است.

شمار شهدای فلسطین نیز در این تهاجم تاکنون از رقم 16 هزار نفر گذشته است. بیشتر شهدا را کودکان و زنان تشکیل می دهند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.