اقدام بی‌سابقه وزارت نفت

وزیر نفت: سرمایه‌گذاری صنعت نفت و گاز افزایش 25.6 درصدی را به دست آورده است

وزیر نفت گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران، گروه نفت و گاز در سه ماه دوم امسال، افزایش سرمایه‌گذاری ۲۵.۶ درصدی را به‌دست آورده که تا به حال سابقه نداشته است.

به گزارش شهروند آنلاین، «جواد اوجی» امروز (چهارشنبه، یکم آذرماه) در حاشیه نشست هیات دولت با بیان اینکه گروه نفت و گاز در سه ماه نخست امسال رشد سرمایه‌گذاری ۱۹.۷ درصدی داشته است، گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران، گروه نفت و گاز در سه ماه دوم افزایش سرمایه‌گذاری ۲۵.۶ درصدی را به‌ دست آورده که تا به حال سابقه نداشته و البته این افزایش به‌واسطه سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت است.

او افزود: در دولت سیزدهم حدود ۱۳۰ طرح به ارزش ۲۸.۵ میلیارد دلار تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

وزیر نفت با اشاره به افزایش درآمد‌های ارزی کشور ادامه داد: همچنین در این دوره ۵۰ طرح را به ارزش ۴۸.۵ میلیارد دلار آغاز کرده‌ایم و با سرمایه گذاری‌هایی که در صنعت نفت صورت گرفته، افزایش تولید در زمینه نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی، محصولات پتروشیمی و صادرات داشتیم.

اوجی با بیان اینکه طبق گزارش مرکز آمار ایران، وزارت نفت بهترین کارنامه را دارد، گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت نفت یکی از کار‌های اساسی است که این وزارتخانه همسو با رشد تولید انجام می‌دهد، سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی که رشد تولید و ایجاد ارزش افزوده را برای کشور به ارمغان آورده است.

او با اشاره به صادرات خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها تصریح کرد: خوشبختانه در بسیاری از کشور‌ها بحث تأمین قطعات یدکی پالایشگاه‌ها و حتی پتروشیمی‌ها و ایجاد پالایشگاه و پتروشیمی فراسرزمینی دنبال می‌شود.

وزیر نفت گفت: در آغاز به‌کار دولت سیزدهم شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز ۱۵۰ شرکت بود که امروز به بیش از ۶۰۰ شرکت رسیده است./خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.