اعلام وضعیت قرمز برای هوای تهران

کیفیت هوای تهران براساس شاخص‌های دریافتی در وضعیت قرمز (آلوده برای همه افراد) قرار گرفت.

به گزارش شهروند آنلاین، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای تهران شامگاه شنبه با قرار گرفتن روی عدد ۱۵۱ در وضعیت قرمز (آلوده برای همه افراد) قرار گرفت.

این در حالی است که هم‌اکنون وضعیت هوا در بیشتر مناطق تهران از جمله شادآباد منطقه ۱۸، پیروزی منطقه ۱۳، دانشگاه علم و صنعت منطقه ۶، دانشگاه علم و صنعت منطقه چهار، دانشگاه شریف منطقه ۲ ، فرمانداری شهر ری منطقه ۲۰ و همچنین شهرداری مناطق ۱۹ و ۲۱ در وضعیت قرمز ( آلوده برای همه افراد) است.

در این شرایط به مردم توصیه می‌شود از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری کرده و تردد کودکان و همچنین افراد بیمار قلبی و ریوی و زنان باردار نیز مطلقا ممنوع است.

براساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته، شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۳۵ (آلوده برای گروه‌های حساس) قرار داشت.

از ابتدای سال جاری تا امروز ۹ روز هوای پاک، ۱۷۶ روز هوای قابل قبول، ۵۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۶ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.