بیمه رایگان 12 میلیون ایرانی

مدیرعامل بیمه سلامت کشور با بیان اینکه ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: افزون بر ۱۲ میلیون نفر از افراد که در دهک‌های اول تا پنجم درآمدی هستند به‌ صورت رایگان بیمه شدند.

به گزارش شهروند آنلاین، محمدمهدی ناصحی روز یکشنبه در نشستی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم، بیان داشت: بیمه سلامت روند عادلانه‌ای را در برخورداری اقشار مختلف جامعه از حمایت‌های بیمه‌ای به وجود آورده‌ است.

او با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماری‌های صعب‌العلاج در بیمه سلامت، گفت: در قالب این صندوق بیش از ۱۰۰ بیماری با هزینه‌های بالا، مورد حمایت بیمه سلامت قرار گرفته‌است.

ناصحی با بیان اینکه در مبحث ناباروری، توان‌بخشی و اوتیسم بیمه سلامت در خط مقدم است، ادامه داد: برای بهبود وضعیت مراکز درمانی و بیمارستانی باید تعرفه و نظام پرداخت باید اصلاح شود.

او خاطرنشان کرد: علاوه بر حوزه درمان، معاونت پیشگیری از بیماری‌ها نیز باهدف کاهش هزینه‌های درمان در بلندمدت در بیمه سلامت راه‌اندازی شد.

۸۰ درصد پرداخت‌های بیماران سرپایی در مراکز خصوصی است

ناصحی همچنین با انتقاد از روند تجویز دارو توسط پزشکان، بیان کرد: تجویز متوسط دارو در ایران بیش از ۴ قلم است که با متوسط جهانی فاصله دارد و مصداقی از اسراف در اقلام درمانی است.

او یادآور شد: در مساله آزمایشگاه‌ها نیز شاهد تجویز بی‌رویه هستیم؛ برخی از پزشکان برای یک بیماری بیش از ۱۰ آزمایش تجویز می‌کنند.

مدیرعامل بیمه سلامت در پایان بیان داشت: ۸۰ درصد پرداخت‌های مردم در مراکز سرپایی خصوصی انجام می‌گیرد و باید نظارت بر این مراکز بیشتر شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.