آزمون اختصاصی 3 مرحله‌ای

رئیس سازمان سنجش: سهم سوابق تحصیلی و کنکور برابر شد

پورعباس در نشست خبری با محوریت «نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳» جزئیات ثبت نام نوبت اول آزمون سراسری را تشریح کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری با محوریت «نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳» گفت: ثبت ‌نام شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در سال ۱۴۰۳ از امروز ۵ آذر ماه سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا ۱۱ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

او افزود: نوبت اول آزمون سراسری و آزمون متقاضیان رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

پورعباس گفت: ما امروز در انتهای فرایند آزمون هستیم، کنکور ۱۴۰۲ یکی از بی‌نظیرترین آزمون‌های سازمان سنجش بود، در این آزمون نوآوری داشتیم و توانستیم فرایند تقلب را با وسایل الکترونیکی خنثی کنیم و تجهیزات متقلبان بلااستفاده شد چرا که قبل از آزمون دستگیری انجام شد.

او گفت: در این آزمون شبهه به شکل منسجم و شبکه‌ای پیدا نشد و عملا آزمون را بدون هیچ حاشیه‌ای پشت سر گذاشتیم.

پورعباس ادامه داد: تدبیر دیگر هماهنگی بین آموزش و پرورش و سازمان سنجش و وزارت علوم بود که توانستیم مغایرت معدل را حل کنیم. یک هزار نفر را برمبنای اظهار مغایرت داشتیم ولی کنترل کردیم مغایرت انجام نشود.

او افزود: تغییر بر فرایند تاثیر قطعی معدل بود و یک تغییر ۲۵ روزه را پذیرفتیم که به شکل مکرر کنترل کنیم و با همکاری بین دو دستگاه اعلام نتایج را داشتیم.

پورعباس گفت: برای اولین بار فرایند جدید برگزاری آزمون در ۱۴۰۲ را داشتیم و دو مرحله بود و پشت سر گذاشتیم و تجربه کردیم و با تجربه آزمون ۱۴۰۳ را هم آغاز می‌کنیم.

او ادامه داد: در آزمون 1403 منزلگاه الکترونیکی ایجاد می‌شود و این سوابق در آزمون جدید وجود دارد، دانشگاه فرهنگیان آزمون اختصاصی دارد. هنر و زبان هم می‌توانند به شکل شناور انتخاب شوند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: آزمون اختصاصی شامل ۳ مرحله کتبی، گزینشی و مصاحبه و آزمایشات بدنی است و بررسی می‌کنند.

سهم سوابق تحصیلی و کنکور برابر شد

او گفت: سوابق تحصیلی برای همه گروه‌ها اعلام می‌شود و ۵۰ درصد سوابق تحصیلی در آزمون تخصصی کنکور است و ۵۰ درصدها اعمال می‌شود که مبتنی بر نظام ۶-۳-۳ است.

پورعباس افزود: تفاوت ما این است ۵۰ درصد سوابق تحصیلی و آزمون اختصاصی است و ۵۰ درصد نمرات مصاحبه و آزمایشات عملی است که از داوطلبان گرفته می‌شود.

او ادامه داد: در آزمون اختصاصی فرهنگیان علاوه بر دروس اختصاصی شاخه‌های ریاضی فیزیک و تجربی و انسانی یک دفترچه فرهنگیان هم داده خواهد شد.

پورعباس گفت: تمامی داده‌های داوطلب در سامانه است و بر روی کاغذ قابل قبول نیست و با کاغذ ثبت نام عمل نمی‌شود./خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.