تصور حماس در مخیله صهیونیست‌ها!

قطر: هدف اسرائیل برای نابودی حماس «غیرواقعی» است

یک مقام ارشد قطری با اشاره به اینکه جدا کردن نوار غزه و کرانه باختری از یکدیگر ممکن نیست و این مردم فلسطین هستند که رهبر خودشان را انتخاب می‌کنند تاکید کرد: تمرکز ما اکنون معطوف به توقف جنگ غزه بوده و هدف اسرائیل برای نابودی حماس غیرواقعی است.

به گزارش شهروند آنلاین، در شرایطی که آتش‌بس موقت در نوار غزه وارد چهارمین یعنی آخرین روز خود شده و تلاش‌هایی از جانب طرف‌های مربوطه برای تمدید آن وجود دارد، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر درباره ادعاهایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره وضعیت نوار غزه و نحوه اداره آن بعد از جنگ مطرح کرده‌اند گفت، غزه را نمی‌توان از کرانه باختری جدا کرد و این دو منطقه باید در قالب یک دولت واحد تحت رهبریِ کسی باشند که مردم فلسطین انتخاب می‌کنند.

او در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی سی بی اس اظهارداشت، تمرکز ما اکنون معطوف به چگونگی پایان دادن به جنگ و اطمینان از عدم تکرار آن است. تنها راه عدم تکرار جنگ در فلسطین، رسیدن به یک راهکار سیاسی و ایجاد چشم‌اندازی برای فلسطینیان در تشکیل کشور مستقل آنهاست و کسی باید بر فلسطین حکومت کند که مردم این سرزمین انتخاب می‌کنند.

این مقام قطری افزود که کشورش در تماس مستقیم با آمریکایی‌ها جهت اطمینان از اجرای توافق تبادل اسراست.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در گفت‌گو با فایننشنال تایمز نیز به همین مسائل اشاره و تاکید کرد که تنها برنامه ما در حال حاضر توقف جنگ است و عدم برقراری آتش‌بس دائمی خطر گسترش جنگ و بی‌ثباتی منطقه را به دنبال دارد.

او به خشم بی‌سابقه ملت‌های عربی از مشاهده تصاویر جنگ در غزه در سایه عدم وجود تحرک جدی برای توقف آن اشاره و اعلام کرد که ناامیدی بزرگی در میان ملت‌های منطقه نسبت به عملکرد غرب در این جنگ وجود دارد و ما انتظار داشتیم دست کم کشورهای غربی، قتل عام مردم فلسطین را محکوم کنند.

وزیر خارجه قطر تصریح کرد، هدف اسرائیل برای نابودی حماس و حذف آن از غزه، غیرواقعی است. ما به راهکاری نیاز داریم که امنیت همه طرف‌ها را تضمین کند و فلسطینی‌ها به یک چشم‌انداز سیاسی برای ایجاد کشور مستقل خود نیاز دارند./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.