تشریح اقدامات هلال احمر درباره غزه

یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی هلال‌احمر برگزار شد

در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی جمعیت هلال‌احمر اقدامات این جمعیت در حمایت از مردم مظلوم غزه تشریح شد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ یکصد و پنچاه و هشتمین جلسه شورای عالی شامگاه دیروز دوشنبه، ششم آذرماه، در ساختمان صلح جمعیت هلال‌احمر با حضور رئیس و اعضای شورای عالی این جمعیت، برگزار شد.

در بخشی از این جلسه، دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان تسلیت فرارسیدن دهه فاطمیه گفت: از روز اول شروع درگیری در غزه پیگیری‌های ملی و بین‌المللی را انجام داده‌ایم.

او بیان کرد: با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، جمعیت‌های ملی مصر، روسیه، عراق، اردن و … گفت‌وگو و مکاتبه کرده‌ایم تا بتوانیم به هر نحو ممکن به مردم غزه کمک کنیم.

او در ادامه بیان کرد: هلال احمر در حمایت از مردم غزه تجمعاتی داشت که یکی از این تجمعات در میدان فلسطین و در محکومیت حمله به مردم بی‌گناه و حمله به بیمارستان‌ها و کادر درمان بود. این تجمعات طی ۵ روز توسط جمعیت‌های هلال احمر استان‌ها برگزار شد.

کولیوند در ادامه بیان کرد:جلسه ویدئو کنفرانس با ۸۶ جمعیت ملی نیز برگزار و نقض قوانین بشردوستانه در این جلسه تشریح شد و در نهایت مقرر شد از رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی اعلام جرم شود.

کولیوند گفت: جلسه واکاوی نقش حقوق بشردوستانه نیز با حضور غریب آبادی، معاون حقوق بشر قوه قضائیه و فعالین فلسطینی برگزار و ابعاد نقض حقوق بین‌الملل بشردوستانه تشریح شد.

او ادامه داد: در اقدامی دیگر همایشی در بیمارستان امام علی نجف با حضور روسای قبایل  نجف در محکومیت حمله به مردم بی‌گناه غزه برگزار شد.

کولیوند ادامه داد: در سفر اخیر دبیر کل جمعیت هلال احمر بحث واگذاری مدیریت دو مرکز درمانی در پاکستان به هلال احمر ایران مطرح شده که در حال بررسی آن هستیم. در ویتنام کنفرانس آسیا اقیانوسیه با حضور ۴۵ جمعیت ملی برگزار شد و عالیشوندی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر در این جلسه بر مداخله برای توقف حملات علیه غیرنظامیان در غزه و همچنین در سخنرانی دیگری بر نقش مدیریتی زنان در جمعیت هلال احمر تاکید کرد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.