هیأت ایران؛غایب بزرگ نشست شورای امنیت سازمان ملل

وزیر امور خارجه گفت: دولت آمریکا در صدور روادید برای من و هیات ایرانی تاخیر داشت به همین دلیل نمی‌توانیم در نشست امروز سازمان ملل حاضر شویم.

به گزارش شهروند آنلاین، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره علت تاخیر سفر رئیس جمهور به ترکیه بیان کرد: قرار بود سفر رسمی آیت‌الله رئیسی به آنکارا انجام شود اما به دلیل برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ‌ملل درخصوص وضعیت غزه و دعوت از وزرای خارجه ایران و ترکیه، در تماس تلفنی دو رئیس جمهور توافق شد که این سفر چند روز دیگر انجام شود و اولویت اول به نشست شورای امنیت اختصاص پیدا کند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: آمریکا یک بامداد به وقت ایران به هیات ایرانی روادید ارائه کرد و عملا امکان حضور در نشستی که صبح امروز برگزار می‌شود، فراهم نشد.

امیرعبداللهیان در ادامه درباره علل برگزاری نشست امروز سازمان ملل هم گفت: همه تلاش‌ها برای استمرار آتش‌بس در غزه ادامه دارد و حماس باید درباره ابتکارات تصمیم بگیرد. در حال حاضر تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی است که از طریق آن با آزادی و تبادل همه اسرای فلسطینی در مقابل اسرای رژیم اسرائیل به آتش‌بسی پایدار برسند.

او همچنین از رایزنی و تماس مستمر با نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر به عنوان واسطه تبادل اسرا خبر داد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.