واکنش وزارت کشور به فضاسازی درباره عفاف و حجاب

مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور با صدور بیانیه‌ای، به برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای درباره موضوع عفاف و حجاب پاسخ داد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در این بیانیه آمده است:

نظر به انتشار برخی فضاسازی‌ها درباره اظهارات دکتر احمد وحیدی وزیر کشور پ‍‍‍یرامون مساله عفاف و حجاب توضیحات زیر ضرروی است:

۱- موضع وزارت کشور درخصوص عفاف و حجاب و حمایت از آمرین به معروف کاملا روشن و مشخص بوده است. رعایت حجاب و الزام به پوشش قانونی تغییرناپذیر بوده و هرگونه برداشتی بر خلاف این موضوع، ناصحیح و غیر دقیق است.

۲- ابلاغیه ضرورت مراعات حجاب توسط همگان و اعمال آن از سوی دستگاه و نهاد‌ها و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر، تعارضی با این اظهار نظر وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عفاف و حجاب مبنی بر اینکه مجوز خاصی از سوی وزارت کشور صادر نشده است، ندارد و برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای برای دوگانه نشان دادن آن امری غیر واقعی و ناصواب است.

۳ -گرچه تجربه نشان می‌دهد درگیر و دار رقابت‌های سیاسی و مناسبات و محاسبات، گروهی از رسانه‌ها با حاشیه‌آفرینی، برای جلب نظر بیشتر افکار عمومی تلاش می‌کنند، با این حال از صاحبان رسانه و ارباب جراید انتظار می‌رود با دقت بیشتر در منابع خبری و بازخوانی دقیق اظهارنظر مسئولان نسبت به انتشار تحلیل‌های ناصحیح و ابهام‌آفرین برای افکار عمومی خودداری کنند و به رعایت تقوای سیاسی و اخلاق رسانه‌ای اهتمام ورزند.

صادق الوعد بودن و صراحت بیان از مهمترین سرمایه‌های معنوی دولت انقلابی و مردمی است که وزارت کشور نیز در قول و عمل بیشترین توجه و تاکید را در انجام مسئولیت‌ها به آن معطوف داشته است./خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.