غزه در آتش و خون

سازمان بهداشت جهانی: باید فورا" آتش بس برقرار شود

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی با تاکید به اوضاع اسفناک نوار غزه و بمباران های مداوم آن توسط رژیم صهیونیستی خواستار آتش بس فوری در این منطقه شد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از شبکه العربی قطر، «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اینکه ادامه بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی غزه را از لحاظ بهداشتی و درمانی در بحران جدی قرار داده است، گفت:‌ گزارشها از ادامه بمباران سنگین رژیم صهیونیستی علیه غزه بحران زده خبر می دهد.

او تاکید کرد که باید فورا در غزه آتش بس برقرار شود.

مدیر بخش ارتوپدی بیمارستان المعمدانی غزه نیز در گفت و گو با شبکه العربی با اشاره به اینکه این بیمارستان تنها بیمارستانی در شهر غزه است که خدمات ارائه می کند، گفت:‌ به دلیل نبود وسایل لازم نتوانستیم چندین عمل جراحی انجام دهیم.

او تاکید کرد که این بیمارستان برای مداوای مجرحان با کمبود شدید تجهیزات و کادر درمان برای مراقبت از مجروحان مواجه است.

شهردار غزه نیز به این شبکه قطری گفت:‌ سازمان ملل متحد و سازمانهای بین المللی در جریان آتش بس نتوانستند کمک های لازم را به غزه برسانند.

او تاکید کرد که چنانچه سوخت به غزه نرسد این منطقه در آستانه فاجعه بهداشتی قرار دارد.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر دیروز (شنبه) اعلام کرده بود که از زمان ازسرگیری تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به غزه از روز جمعه تاکنون ۱۹۳ فلسطینی شهید و ۶۰۰ تن دیگر مجروح شدند و بدین ترتیب آمار کلی شهدا از زمان آغاز تجاوزات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۱۵ هزار و ۲۰۷ نفر رسیده است.

او همچنین شمار کلی مجروحان تجاوز به نوار غزه را ۴۰ هزار و ۶۵۲ نفر اعلام و اضافه کرد که ۷۰ درصد قربانیان تجاوزهای رژیم صهیونیستی را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه ادامه داد: اشغالگران به طور عمد سیستم بهداشتی را هدف قرار می‌دهند تا آنها را از کار بیندازند. ۸۰ هزار نفر در شمال نوار غزه بدون غذا و دارو هستند و بمباران‌ها جانشان را تهدید می‌کند.

القدره همچنین تصریح کرد: برخلاف ادعای اشغالگران، هیچ مکان امنی در کل نوار غزه وجود ندارد.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، مراکز درمانی و فرهنگی کرد.

در روزهای اخیر آتش‌بس هشت روزه در غزه برقرار شد اما رژیم صهیونیستی صبح جمعه دهم آذرماه پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران مناطق مختلف این باریکه، بویژه شهر خان یونس را از سرگرفت و ده‌ها فلسطینی را شهید یا زخمی کرد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.