حمله ترکیبی روسیه به مرکز هشدار هوایی شرق اوکراین

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه از حمله به پست فرماندهی دفاع هوایی و مرکز هشدار هوایی شرق اوکراین در شهر «دنیپرو» خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حملات ترکیبی را با پهپاد، یگان موشکی و توپخانه انجام داده است.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین  اخیرا گفته بود که روسیه در فصل زمستان با استفاده از پهپادها برای حمله به اوکراین تمرکز خواهد کرد.«یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین افزود که ارتش روسیه از حملات موشکی دست نخواهد کشید.

نیروی هوایی اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که روسیه در طول شبانه‌روز گذشته ۱۲ پهپاد و یک موشک کروز را به سمت اوکراین پرتاب کرد. اوکراین مدعی رهگیری شماری از موشک‌های روسیه شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که به انبارهای سوخت در «میرهرود»، «پولتاوا» « خملنیتسکی» حمله کرده است.

اوکراین از مردم خواسته از وسایل خانگی مانند اجاق گاز و ماشین لباسشویی برای صرفه‌جویی در مصرف برق استفاده نکنند زیرا ممکن است با توجه به حملات هوایی روسیه میلیون‌ها نفر با خاموشی مواجه شوند.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین افزود:«البته روس‌ها موشک‌ها را ذخیره می‌کنند، اطلاعات به طور مرتب این را گزارش می‌کنند. فکر می‌کنم حملات موشکی اتفاق خواهد افتاد.»

دستگاه اطلاعاتی انگلیس اعلام کرده که روسیه در تاکتیک جدید خود موشک‌های کروز خود را برای حمله به زیرساخت‌های اوکراین ذخیره می‌کند./فارس

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.