دعوت سرمایه‌گذاران ایرانی به کوبا

تأکید وزیر جهاد کشاورزی بر همکاری ایران و کوبا برای تامین منافع دو کشور

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سابقه انقلابی و ضداستکباری ایران و کوبا، گفت: دو کشور می‌توانند با همکاری در بخش‌های مختلف کشاورزی نیاز یکدیگر و منافع دو ملت را تامین کنند.

به گزارش شهروند آنلاین از وزارت جهاد کشاورزی، «محمدعلی نیکبخت» در دیدار با وزیر کشاورزی کوبا و تیم مذاکره‌کننده کوبایی که در تهران حاضر شدند، با برشمردن توانمندی‌های ایران در حوزه کشاورزی، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران با تکیه بر توان داخلی و منابع انسانی خود، به توفیقات بزرگی در حوزه کشاورزی دست یافته است و بنا دارد این تجربیات را با کشورهای دوست به اشتراک گذارد.

او اظهار داشت: پرورش میگو در سواحل، پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی، استعداد کشور در تولید محصولات باغبانی، مانند؛ پسته، خرما و انواع مرکبات و امکان صادرات این محصولات از جمله نقاط قوت کشاورزی جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید محصولات راهبردی زراعی تصریح کرد: ما بخش عمده‌ای از نیاز داخل را در کشور تولید می‌کنیم و بخش کوچکی از برخی نیازمندی‌ها، از راه واردات تامین می‌شود.

نیکبخت در مذاکره با همتای کوبایی خاطرنشان کرد: در حوزه دامپروری هم بیشتر نیاز ما از تولید داخل تامین می‌شود، در لبنیات صادرکننده هستیم و در تولید مرغ با بهره‌مندی از دانش بومی، از صنعت مرغداری و زنجیره تولید متناسب با نیاز غذایی کشور بهره‌مند هستیم.

ایران و کوبا منافع مشترک را توسعه می‌دهند

وزیر کشاورزی کوبا هم در این دیدار از اهمیت همکاری کشور برادر ایران با کوبا تاکید کرد و گفت: اشتراکات سیاسی و انقلابی دو کشور راه را برای همکاری در همه زمینه‌ها به ویژه کشاورزی هموار کرده است.

او اضافه کرد: کشورش به تجربیات ایران در توسعه کشاورزی و رسیدن به فناوری تولید محصولات کشاورزی نیازمند است و آمادگی دارد از سرمایه‌گذاران ایرانی برای تولید در کشورش حمایت کند.

وزیر کشاورزی کوبا این دیدار را مقدمه‌ای برای تفاهمات آتی دانست و گفت: امیدوارم در دیدار مقامات عالی دو کشور در آینده نزدیک، این توافقات در قالب اسناد همکاری به امضای مسئولان دو کشور برسد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.