جان بولتون به کنگره نخ می‌دهد!

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا:دیر اقدام کنیم، روسیه پیروز جنگ اوکراین می‌شود

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا با اشاره به اختلاف بر سر تداوم حمایت از اوکراین، خطاب به کنگره گفت: چنانچه به سرعت اقدام نکنیم، روسیه پیروز می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین از تارنمای خبری هیل، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای خطاب به کنگره این کشور خواست تا برای حمایت از اوکراین در بحبوحه جنگ با روسیه به سرعت اقدام کند. او با اشاره به درگیری‌ها در غزه خاطرنشان کرد که جنگ در خاورمیانه ممکن است، سبب انحراف توجه آمریکایی‌ها شود.

او در این گفت‌وگو تاکید کرد: «اگر به اوکراینی‌ها کمک نکنیم، در نهایت روسیه پیروز می‌شود».

بولتون سپس ادامه داد: «به عقیده من، اعضای مجلس نمایندگان و سناتورها باید جو بایدن را برای ایجاد یک راهبرد برنده بیشتر تحت فشار قرار دهند تا نه تنها از شکست اوکراین جلوگیری کند، بلکه دریابد که چگونه می‌توانند پیروز شوند».

اظهارات این مقام سابق آمریکایی در حالی مطرح شده که در ماه‌های اخیر اختلاف میان دموکرات‌ها و برخی از جمهوری‌خواهان بر سر ادامه حمایت از کی‌یف بیشتر شده است. این امر باعث دودستگی جمهوری‌خواهان شده و همین امر تایید کنگره بر سر تداوم حمایت از اوکراین را دشوارتر کرده است.

با شروع زمستان و کُند شدن سرعت جنگ، شنیده‌ها حاکی است که ارتش اوکراین در جنگ مقابل روسیه به بن‌بست رسیده است. علاوه بر این نتایج ضدحملات کی‌یف که از تابستان گذشته شروع شده بود، چندان رضایت‌بخش نبوده است.

بولتون در بخش دیگری از مصاحبه خود اضافه کرد: «من فکر می‌کنم اوکراینی‌ها نگران از دست دادن احتمالی بخشی از حمایت آمریکا هستند. امیدوارم راهی پیدا کنیم تا به آنها حمایت نظامی بیشتری که نیاز دارند برسانیم».

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نگرانی فزاینده در خصوص اوکراین را پیروزی کرملین در حفظ سرزمینی دانست که به گفته او در شرق اوکراین و به طور غیرقانونی به قلمرو روسیه اضافه شده است.

او در پایان مدعی شد: «ما باید در مورد تهاجم دیپلماتیک روسیه که تلاش می‌کند در میز مذاکره علیرغم پیروز نشدن ارتش خود در میدان جنگ برنده شود، بسیار نگران باشیم. این ممکن است در هر زمانی رخ دهد، بنابراین ما باید برای آن آماده باشیم»/ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.