ایران و قزاقستان روی چه موضوعاتی توافق کردند؟

وزیر جهاد کشاورزی ایران و معاون نخست‌وزیر و وزیر بازرگانی قزاقستان در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی – تجاری، بر افزایش همکاریهای اقتصادی – تجاری دو کشور و تحقق هدفگذاری سه میلیارد دلاری مبادلات تجاری تاکید کردند.

به گزارش شهروند آنلاین، نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی – تجاری ایران و قزاقستان در تهران برگزار شد. هدفگذاری شده است که مبادلات تجاری دو کشور به ۳ میلیارد دلار برسد.

نیکبخت وزیر جهاد و کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ این دومین کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور بود که برگزار شد که نشان از اهمیتی دارد که جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ با کشور‌های منطقه و به ویژه همسایه قائل است.

او افزود: هم‌اکنون همکاری‌های اقتصادی دو کشور در شرایط خوبی نیست؛ اما هدفگذاری شده است که مبادلات تجاری دو کشور به ۳ میلیارد دلار برسد.

ژومانگارین معاون نخست‌وزیر و وزیر بازرگانی قزاقستان هم ضمن اشاره به دیدارش با بازرگانان ایرانی گفت: دو کشور ایران و قزاقستان ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری با یکدیگر دارند.

او افزود: در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی – تجاری ایران و قزاقستان، درباره دو موضوع لجستیک حمل و نقل و تسویه حساب بانکی توافق شد./خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.