نمکدان‌های پر سر سفره!

ایرانی ها ۳ برابر مردم دنیا نمک می‌خورند

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه باید نمکدان را از سفره‌های خود حذف کنیم،گفت: میزان مصرف نمک ایرانی ها ۲ تا ۳ برابر مردم جهان است.

به گزارش شهروند آنلاین،حسین فرشیدی،معاون بهداشت وزیر بهداشت امروز ۱۴ آذر در مراسم روز جهانی داوطلب بیان داشت:اکنون بیش از ۶ میلیون داوطلب سلامت،سفیران سلامت و افراد مرتبط با سلامت در کشور فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به تلاش خوب داوطلبان در دوران کرونا،گفت:آنچه در روستاها از ارتباط جامعه با مراکز درمانی و بهداشتی دست پیدا کردیم در شهرها دست نیافتنی بود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به برنامه ملی کنترل فشارخون و دیابت ،تصریح کرد:متاسفانه مصرف غذا، کم تحرکی باعث روند روبه رشد بیماری‌های غیر واگیر شده است.

فرشیدی با تاکید بر ضرورت افزایش سواد سلامت در کشور،ابراز کرد:رابطان سلامت می‌توانند این نقیصه را رفع کنند و اکنون به طور رسمی ۴۰۰ هزار نفر داوطلب سلامت در کشور داریم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران،افزود:در برخی امکانات و داروهای مربوط به برخی بیماری‌ها با مشکل روبه‌رو هستیم.

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹ میلیون نفر در پویش دیابت و فشار خون مورد کنترل قرار گرفته‌اند،بیان داشت:یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از این تعداد از پرفشارخونی برخوردار هستند؛ضمن اینکه یک درصد از ۹ میلیون نفر دچار دیابت هستند.

فرشیدی با تاکید بر ضرورت تحرک کافی،گفت:نباید در سفره غذا نمکدان باشد؛چراکه دو تا سه برابر میزان جهانی نمک مصرف می‌کنیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت مردمی‌سازی در کشور،افزود:داوطلبان سلامت جلوه برجسته این مردمی‌سازی است.

او خاطرنشان کرد:تا پایان سال ۲۰ میلیون شهروند کشور تحت پوشش پویش کنترل فشار خون و دیابت قرار می‌گیرند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به برنامه خود مراقبتی فردی و خانواده در کشور،ابراز کرد: بیش از ۳ میلیون نفر سفیر خانواده خواهند بود./فارس

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.