بمباران روزنامه‌نگاران در غزه!

هر روز یک روزنامه‌نگار در غزه شهید می‌شود

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت که اوضاع اصحاب رسانه در غزه بی‌سابقه است و هر روز یک روزنامه‌نگار یا فعال رسانه‌ای در این منطقه شهید می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، «آنتونی بلانگر» در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس افزود: در جنگ‌های کلاسیک مانند جنگ سوریه، عراق و یوگسلاوی چنین کشتاری را شاهد نبودیم.

او اضافه کرد: بیشتر روزنامه‌نگاران در غزه در اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

بلانگر تصریح کرد: در بخش اطلاع‌رسانی، علاوه بر تلفات انسانی، ساختمان رسانه‌های مختلف نیز تخریب شده و براساس آمارها، پیش از آغاز این جنگ، حدود یکهزار روزنامه‌نگار یا فعال دربخش رسانه در غزه وجود داشتند که هیچ کدام از آنها، امکان خروج از این منطقه را ندارند.

او گفت که رژیم اسرائیل به اتحادیه بین‌المللی روزنامه‌نگاران پاسخگو نیست، با مسئولان این رژیم تماس گرفتم ولی آن‌ها پاسخ ندادند و چند روز پیش که به فلسطین رفته بودم، از بخش رسانه‌های اسرائیل درخواست تشکیل جلسه‌ای به منظور پیگیری این تماس کردم، ولی همکاری صورت نگرفت.

رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین نیز گفت: فعالان رسانه در غزه در میان آوارها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

«ناصر ابوبکر» افزود: بسیاری از فعالان رسانه و روزنامه‌نگاران غزه خانواده‌های خود را از دست داده‌اند ولی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، حتی اگر خانواده‌های‌شان زنده باشند، در کنار آنها نیستند، زیرا در بیمارستان‌ها زندگی می‌کنند و می‌خوابند.

پیشتر اتحادیه بین‌المللی روزنامه‌نگاران و سازمان روزنامه‌نگاران بدون مرز از دادستان‌های دیوان کیفری بین‌المللی خواسته بودند که درباره کشتار روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه در غزه تحقیق کنند.

این در حالی است که «کریم خان» دادستان دیوان بین‌المللی کیفری نیز از رژیم اسرائیل خواست به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد ولی از متهم کردن این رژیم به ارتکاب جنایت جنگی خودداری کرد.

رژیم صهیونیستی مدعی شده که دیوان کیفری بین‌المللی صلاحیت تحقیق درباره این جنگ را ندارد، زیرا فلسطین کشوری مستقل نیست و اسرائیل نیز در این دیوان عضو نیست.

منابع خبری فلسطینی یکشنبه گذشته اعلام کردند که با شهادت یک خبرنگار دیگر به نام “حسان فرج الله” در بمباران نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، شمار شهدای رسانه از آغاز تجاوزگری این ارتش به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون به ۷۴ نفر رسید.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین پیشتر اعلام کرد که ترور خبرنگاران و اصحاب‌ رسانه توسط رژیم صهیونیستی در راستای پنهان کردن حقیقت و تلاش برای ترساندن خبرنگاران است تا وظایف خود را انجام ندهند و روایت فلسطینی‌ها منتشر نشود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.