امضای تفاهم‌نامه مقابله با اقدامات قهرآمیز یکجانبه میان ایران و روسیه

وزرای امور خارجه ایران و روسیه امروز تفاهم‌نامه مقابله با اقدامات قهرآمیز یکجانبه بین دو کشور را امضا کردند.

به گزارش شهروند آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه دریای خزر با یکدیگر به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه رایزنی شد.

علاوه بر این تفاهم‌نامه راه‌ها، ابزارهای مقابله، کاهش وجبران اقدامات قهرآمیز یکجانبه بین ایران و روسیه توسط وزرای خارجه دو کشور به امضا رسید.

لاوروف در این دیدار گفت: این ششمین دیدار ما در سال جاری است که ضرورت تبادل نظر دوجانبه را یادآوری می‌کند.

او افزود: عضویت ایران در بریکس را تبریک می‌گویم و روسیه از ایران در این خصوص حمایت کرد.

لاوروف ضمن تاکید بر اینکه دو رئیس جمهور مدام با هم در ارتباط هستند، گفت: ما بر افزایش فعالیت کریدور شمال – جنوب و انرژی تاکید داریم.

او در خصوص تفاهم‌نامه امضا شده بین دو وزیر توضیح داد: ما امروز اعلام مقابله با اقدامات قهرآمیز یکجانبه را امضا کردیم که قدمی در مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و متحدانش است که دیپلماسی را با این اقدامات جایگزین کردند.

امیرعبداللهیان نیز دراین دیدار گفت: خرسندم که روز گذشته موافقتنامه فرهنگی ایران و روسیه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. امروز اعلامیه مقابله با یکجانبه گرایی را به امضا رساندیم.

او افزود: امروز فرصتی است که توافقات روسای دو کشور را با هم مرور کنیم. خرسندیم که از دیپلماسی سران دو کشور همواره سود برده‌ایم./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.