استفاده ابزاری از دموکراسی برای تصاحب کاخ سفید

بایدن: به خاطر ترامپ در انتخابات 2024 نامزد شدم

رئیس جمهور آمریکا عنوان کرده که شاید اگر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2024 حضور نداشت، او هم در این رقابت نامزد نمی‌شد.

به گزارش شهروند آنلاین، جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی گفته که به خاطر حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق در رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور برای بار دیگر نامزد شده است، چرا که معتقد است با حضور ترامپ دموکراسی این کشور به طور جدی در خطر خواهد بود.

به گزارش «اسکای نیوز» بایدن ضمن اشاره به حضور ترامپ در رقابت‌های ریاست‌جمهوری عنوان کرد که دموکراسی در سال ۲۰۲۴ در خطر خواهد بود زیرا ترامپ قصد تخریب نهادهای دموکراتیک را در این کشور دارد.

او اظهار کرده که اگر دونالد ترامپ در رقابت برای ورود به کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ حضور نداشت معلوم نبود که او هم مجددا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

بایدن در جریان یک رویداد انتخاباتی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی در حومه بوستون این اظهارات را مطرح کرد و در مورد خطرات بازگشت ترامپ به کاخ سفید به هوادارانش هشدار داد و عنوان کرد که ترامپ خود را فردی معرفی می‌کند که می‌خواهد انتقام هوادارانش را با پیروزی در انتخابات سال آینده بگیرد و قول داده است که در صورت پیروزی در انتخابات، افرادی را که آنها را «موجودات موذی» در کشور می‌نامد، نابود کند.

بایدن ضمن اعلام اینکه اکنون دیگر از رقابت‌های ریاست جمهوری کنار نمی‌رود، عنوان کرد که اجازه نمی‌دهد ترامپ برنده انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا شود. بایدن گفته حتی اگر ترامپ هم از رقابت‌های انتخاباتی کنار رود، او همچنان در این رقابت‌ها باقی خواهد ماند.

اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حالی بیان می‌شود که دونالد ترامپ به عنوان نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه او را «ویران کننده دموکراسی» نامیده و مدعی شده است که جو بایدن بدترین و فاسدترین رئیس جمهوری است که آمریکا در طی تاریخ به خود دیده است.

هر دو نامزد حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا یکدیگر را برای دموکراسی این کشور مخرب دانسته و هر یک از آنها، خود را متعهد به حذف دیگری در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کرده است./فارس

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.