کودکان فقیر-کشورهای ثروتمند

یونیسف: انگلیس تقریباً آخرین رتبه را در فهرست کشورهای ثروتمندی که با فقر کودکان مبارزه می‌کنند، کسب کرده است

بر اساس نتایج پژوهشی که توسط دفتر تحقیقات جهانی و آینده‌نگاری اینوسنتی«Innocenti» تحت مدیریت صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) انجام شد، برخی از ثروتمندترین کشورهای جهان بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ افزایش شدید فقر کودکان را تجربه کرده‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از یورو نیوز، این پژوهش مشخص کرد که انگلیس تقریباً آخرین رتبه را در فهرست کشورهای ثروتمندی که با فقر کودکان مبارزه می‌کنند، کسب کرده و تنها کشورهای کلمبیا و ترکیه در این فهرست بعد از انگلیس در انتهای جدول قرار گرفته‌اند.

بر اساس این پژوهش، فقر کودکان در میان ثروتی که آنان را احاطه کرده در برخی از ثروتمندترین کشورهای جهان مانند بریتانیا، اسپانیا و لوکزامبورگ در دوره زمانی انجام این پژوهش (۲۰۲۱-۲۰۱۴) مشاهده شده است.

از سوی دیگر این پژوهش مشخص کرد که در بازه زمانی مورد نظر، کشورهای فقیرتر مانند لهستان و اسلوونی در تلاش برای مقابله با فقر کودکان بهترین عملکرد را داشتند و پس از آنها لتونی و کره جنوبی قرار دارند.

این پژوهش به‌روزترین و قابل مقایسه‌ترین تصویر از فقری که بر کودکان در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) و اتحادیه اروپا (EU) تأثیر می‌گذارد را ارائه کرده و سیاست‌های حمایت از درآمد دولت برای خانواده‌های دارای فرزند را مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس نتایج این پژوهش مشخص شد که با وجود کاهش کلی تقریباً ۸ درصدی فقر در ۴۰ کشور بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱، هنوز بیش از ۶۹ میلیون کودک در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که درآمد آنها کمتر از ۶۰ درصد درآمد میانگین خانواده‌ها در کشورهای آنها بوده است.

بو ویکتور نیلوند مدیر دفتر تحقیقات جهانی و آینده‌نگری اینوسنتی با بیان اینکه تأثیر فقر بر کودکان هم پایدار و هم مضر است، خاطرنشان کرد: این موضوع برای اکثر کودکان بدان معناست که آنها ممکن است بدون غذای مغذی کافی، لباس، وسایل مدرسه یا مکانی گرم به عنوان خانه بزرگ شوند که این امر می‌تواند منجر به آسیب‌های ماندگار در سلامت جسمی و روحی آنها شود.

بر اساس نتایج این پژوهش، عواقب فقر می‌تواند مادام العمر باشد، کودکانی که فقر را تجربه می‌کنند شانس کمتری برای تکمیل دوران مدرسه خود دارند و در بزرگسالی دستمزد کمتری دریافت می‌کنند و حتی در برخی کشورها، فردی که در یک منطقه محروم به دنیا آمده است، احتمالاً ۸ تا ۹ سال کمتر از متولدین یک منطقه ثروتمند زندگی خواهد کرد.

نتایج این پژوهش مشخص کرد که که شرایط زندگی کودکان بدون توجه به ثروت یک کشور قابل بهبود است. به عنوان مثال، لهستان، اسلوونی، لتونی و لیتوانی که در میان ثروتمندترین کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) و اتحادیه اروپا (EU) نیستند، به کاهش قابل توجهی در فقر کودکان دست یافته‌اند که در لهستان ۳۸ درصد و در سایر کشورها ۳۱ درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر، این پژوهش نشان داد که پنج کشور با درآمد بالاتر شامل انگلیس، فرانسه، ایسلند، نروژ و سوئیس بیشترین افزایش را در تعداد کودکانی داشتند که در خانواده‌هایی زندگی کرده‌اند که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده‌اند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.