ایران نایب رئیس شورای حکام مرکز مدیریت اطلاعات بلایای آسیا شد

با تصویب شورای حکام مرکز مدیریت اطلاعات بلایا برای آسیا و اقیانوسیه( آپدیم)، جمهوری اسلامی ایران نایب رئیس شورا و میزبان نشست آتی شورا در سال ۲۰۲۴ شد.

به گزارش شهروند آنلاین، هشتمین نشست شورای حکام مرکز مدیریت اطلاعات بلایا برای آسیا و اقیانوسیه (APDIM آپدیم) امروز در شهر دوشنبه، تاجیکستان به ریاست رستم نظرزاده، رئیس کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی تاجیکستان برگزار شد.

در این نشست منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور شرکت کردند.

منظور رئیس هیات اعزامی ایران در این نشست در سخنرانی خود اظهار داشت: امروز در حالی برای گفت‌وگو در زمینه بلایای طبیعی گرد هم آمده‌ایم که مردم فلسطین در غزه با یک فاجعه و بلای انسانی مهلک به واسطه حملات نظامی وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه 2.3 میلیون نفر که نزدیک نیمی از آنها کودکند، مواجه هستند. ما این حملات را قویا محکوم می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورمان افزود: بلایای طبیعی مرز نمی‌شناسند و ضروری است برای مقابله با آنها تلاش‌های هماهنگ و یکپارچه منطقه‌ای به عمل آمده و از ظرفیت کشورهای مختلف منطقه استفاده کنیم. از جمله این بلایا موضوع طوفان‌های شن و گرد و غبار است که نیازمند اجرای یک برنامه اقدام منطقه‌ای است.

بر اساس این گزارش با تصویب شورای حکام آپدیم، جمهوری اسلامی ایران نایب رئیس شورا و میزبان نشست آتی شورا در سال 2024 شد.

آپدیم از دفاتر وابسته به کمیسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه است که دبیرخانه آن در تهران مستقر است. شورای حکام آپدیم ۹ عضو دارد که سالانه تشکیل جلسه می‌دهد و گزارش اقدامات و برنامه‌های مالی و اداری آن مرکز برای سال‌ جاری و آتی را بررسی و تصویب می‌کند./فارس

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.