گوترش: شورای امنیت فلج شده ولی تسلیم نمی‌شوم

“آنتونیو گوترش”، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز در کنفرانس دوحه گفت: متاسفانه شورای امنیت از اتخاذ قطعنامه برای آتش‌بس انسانی در غزه ناتوان شده است.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از شبکه الجزیره، گوترش افزود: شورای امنیت به علت شکاف‌های ژئواستراتژیک فلج شده و همین امر نیز باعث مانع در دستیابی به راه حل‌ها از اوکراین گرفته تا خاورمیانه شده است.

او با بیان این که حفاظت موثری از غیرنظامیان در نوار غزه نیست و شمار قربانیان بی‌سابقه است، تصریح کرد: وجهه و اعتبار شورای امنیت درخصوص جنگ غزه بسیار آسیب دیده است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین با اشاره به ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: درخصوص تلاش برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و جلوگیری از فاجعه انسانی تسلیم نخواهم شد.

او در خاتمه از دولت قطر برای تلاش‌های میانجیگرانه برای دستیابی به یک آتش‌بس انسانی در غزه و آزادی اسیران و افزایش کمک‌ها به غزه تشکر کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران شبانه روزی نوار غزه طی ۶۵ روز گذشته کرده است که در اثر آن تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.